Medelijden

hooooooooooooooooooooooooooooooooi meisjes

Ik ben nu op vakantie in Amerika. Ik ben hier gekomen met mijn broer & broertje. Toen mijn vliegticket naar Amerika was geboekt (en mijn ma had het betaald!), ben ik begonnen met werken omdat ik het gewoon kut vind om NOG meer geld aan mijn ma te vragen. Ik heb toen genoeg geld gespaard & ik kan prima omgaan met geld.

Alleen zijn mijn broertje en broer totaal niet zo. Ze geven geld uit alsof er geen morgen is. Aan kleding, schoenen en heeeeeel veel eten. Nou maakt dat mij niet zoveel uit, alleen zijn zij nu hartstikke blut terwijl ik nog genoeg geld heb. En als ze naar geld vragen geef ik ze het niet, maar dan krijg ik wel meteen een hele erge schuldgevoel & vind ik dat ik het moet geven. Het is eigenlijk gewoon hun schuld maar toch vind ik het ergens egoistisch van mezelf…

Ik bedoel, ik heb gewoon heel veel gewerkt voor mijn geld en om dat nou ineens ‘weg’ te geven is ook gewoon kut en oneerlijk voor mezelf…

Wat vinden jullie? Zal ik ze wat geld geven of me er totaal niks van aantrekken? Alvast heeeeeeeel erg bedankt

(ik heb geen idee waarom ik de topictitel zo heb genoemd :’) sorry.)

Ik zou me er gewoon helemaal niks van aantrekken. Zoals je zelf al zei, heb je er zélf voor gewerkt. Je broertje en broer hadden ook geld, maar gaven het zelf zo snel uit. Het is gewoon hun eigen schuld dus is het helemaal niet egoïstisch van jou als je ze niks geeft. Ze moeten maar leren zuiniger te zijn.

Oh en dit alles even terzijde, nog heeel veel plezier in Amerika! :grinning:

je moet het niet geven,
zo leren je broertje en zusje
niet met geld omgaaan. Ö

Het is toch jóuw geld? Je kunt er dus mee doen wat je wilt. Als je het hen wilt geven, prima, ik vind het alleen waanzinnig dom, omdat jij er voor gewerkt hebt, en hen niet. Hadden ze hun eigen geld er maar niet zo snel door heen moeten jagen. Mijn tip is dus om het niet te geven.

Dankjullie weeeeeeeeeel ^^

Dat hoeft toch niet, het is jóuw geld. Jíj hebt er voor gewerkt. Hadden ze maar moeten sparen. :]

Sowieso zou ik nooit geld geven aan zulke verwende nesten, ookal had ik er niet hard voor gewerkt. Als je ze geld geeft leren ze het nooit. Dus ik zou ze uitleggen hoe het zit en niks geven, en je daar vooral niet schuldig over voelen!

Voel je daar maar niet schuldig over. Jouw geld, niet dat van hen.

Geen geld geven.
Duh
Jouw geld :wink:

niet geven, laat ze zelf maar werken voor hun geld!

Je kunt wel een keertje trakteren bijvoorbeeld, maar dan ook duidelijk aangeven dat het maar voor een keer is en dat ze beter met hun geld moeten omgaan…

Niet geven! Zo geef je namelijk onbewust aan hun mee dat het niet erg is om blut te zijn, want ze kunnen toch weer bij hun zus(je) terecht voor geld. Zoals FallingDown zegt: Een keer trakteren is niet erg, maar verder…

Waar in Amerika zit je nu trouwens Ann? (: