medelijden

Ik zit al heel lang met een probleem en daar wil ik nu echt vanaf, dus ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Ik ga met een meisje om, ze is wel aardig enz maar ze flikte me wel dingen waardoor ik tijfelde of ze wel een echte vriendin is.
In de vakantie had ik met iemand anders, mijn moeder notabene, wat leuks gedaan. Ik kreeg een mailtje, ze was helemaal boos dat ik niks met haar gedaan had *bla bla bla* en maakte allemaal verwijten naar mij. Toen was ik het helemaal zat en dacht ik laatmaar, dus ik mailde ook boos terug dat die verwijten niet klopten…
Krijg ik een heel zielig mailtje terug, dat ze niet gemeen wilde zijn enz. Maar echt zo`n zielig mailtje dat je gewoon medelijden krijgt. Ik zei dus dat ik niet boos was (dat vroeg ze) maar dat ben ik dus wel. Ze verplicht me met haar om te gaan en daar kan ik gewoon niet tegen. En nu was het men moeder waarmee ik wat gedaan had, stel je voor als het een vriendin zal zijn ofzo, zal ze helemaal boos zijn…
Hoe moet ik hiermee omgaan?? Ze komt zo zielig over dat het lijkt dat ik een gemeen persoon ben…terwijl als ze gewoon gevraagd had of we wat zouden doen, ik wel zou willen. Maar nu word ik het gewoon zat omdat ik mezelf verplicht voel. Hoe los ik dit op zonder haar te kwetsen?
Reageer aub niet boos over haar maar adviseer mij :cold_sweat:

Ze manipuleert je.

Maar hoe verbreek ik de vriendschap het beste? Nu had ik namelijk gezegd dat we wel weer wat gaat doen enz. maar gewoon uit schuldgevoel.

Eerst en vooral haar eens duidelijk maken dat je niet akkoord bent met wat ze doet. Vertel haar precies wat je ons hier vertelt. Dat ze moeilijk doet en dat ze je daarna een schuldgevoel aanpraat. Als ze daaruit niet leert, moet je haar maar zeggen dat je liever niet nog iets met haar te maken hebt…

Gewoon iets assertiever zijn, en je niet laten ompraten door een mailtje.

Het beste is ook om langzaam af steeds minder te doen met haar, en dus niet van de een op de andere dag. Als ze dan boze mailtjes stuurt, moet je het proberen te nergeren. Je wilt tenslotte niet eens met haar omgaan (toch?) dus wat kan jou het dan eigenlijk schelen dat ze boos op je is :’)

Maar geloof me, dan maakt ze er een heel drama van…
Als er nog wat gebeurd zal ik het wel proberen te zeggen enz, maar is er miss nog een andere manier, met minder drama enz?

Ik kan echt wel goed voor mezelf opkomen bij andere mensen, maar zij kan dat dus niet. Ze komt dan echt zielig en zwak over dat je gewoon niet boos kan zijn en geneigd bent te zeggen van goh joh, natuurlijk ben ik niet boos…

upje

Ik heb ook zo’n vriendin, ze manipuleert de hele boel bij elkaar en krijgt altijd wat ze wil. Een enorme DramaQueen
Waarom zou toegeven aan haar dramatische gedrag? Waarom zou jij naar haar pijpen dansen? Daar ben je veel te goed voor!

Je moet t gedrag gewoon negeren. Niet ingaan op haar mailtjes. Heb maar eens t lef om te zeggen hoe je je voelt, zou d’r goed doen

Dankje