Me vriend wil dat ik geen contact meer heb met hem

hey

mijn vriend ‘R’ (vriend als in relatie) wil niet meer dat ik met me bestevriend ‘L’ omga…
L en ik vonden elkaar vorig schooljaar leuk, maar het is nooit wat geworden… ik heb L een heele tijd niet meer gesproken, en sinds een paar maanden zijn we weer maatjes =) hij bleek mij alleen nog leuk te vinden … maar ik wil hem graag als vriend… mijn vriend R is er achtergekomen dat L me leuk vind, en wil dat ik nu geen contact meer met hem heb omdat L weleens tegen me zei : i love you, the girl of my dreams: en nu moest ik L dus van wel sociaal netwerk verwijderen… en als L nog eens contact zou opzoeken of iets zou zeggen zoals houvanjou ging R het hem wel even duidelijk maken dat hij moet kappen en geen contact meer moet zoeken (op de verkeerde manier,)

ik wil hem eigenlijk graag als vriend houden, want hij is echt heel aardig!
en ik vind het ook niet netjes om nu gewoon nooit meer contact te hebben met hem terwijl we beste vrienden waren.

ik weet niet wat te doen :$ik voel me zo schuldig tegenover L

maar terwijl R ook een meisje heeft op msn die hem leuk vind enzo (ik heb daar geen problemen mee) maar als ik vraag waarom moet ik L verwijderen terwijl jij haar wel mag houden en dan zegt hij : jaa maar tegen mij zegt ze niet zulke dingen als ‘‘houvanjou’’:

ps : sorry van spelfouten

vertel je vriend dat hij niet voor jou kan bepalen wie je vrienden zijn, en dat hij je gewoon kan vertrouwen. jij voelt niet voor L, dat is helemaal duidelijk, en dus is er niets te vrezen. vertel R ook (en dus ook L), dat je L wel duidelijk gaat maken dat je niets voor hem voelt, en dat je ook niet gedient bent van zijn opmerkingen.
R kan je het niet verbieden, hij moet je maar leren vertrouwen, maar L moet die dingen niet zeggen.

Weet je wat het is, uiteindelijk is het bijna onmogelijk om met een relatie vriendschappen te onderhouden met andere jongens. Als je allebei single bent, kan het wel, maar zodra één van de twee een relatie krijgt wordt het hommeles. Ik weet niet precies wat je moet doen, maar afstand nemen is een veilige optie. Ik denk dat L dat ook wel begrijpt.

Bedenk even GOED:

Hoe zou jij het vinden als R eenzelfde vriendin als L voor jou is zou hebben, en daarmee contact hield? Ik weet natuurlijk niet wat jouw mening daarover is, maar denk daar eerst maar over na. Ikzelf zou het namelijk ook niet leuk vinden als mijn vriend met iemand omging waarvan ik weet dat diegene 'm leuk vindt. Oordeel zelf :wink:!

jaa ik zou het niet helemaal super vinden enzo, maar ik heb het een tijd geleden tegen L duidelijk gemaakt . en dat weet R,
en ik moest hem dus verwijderen van msn…en toen wauw R dat perse checken ! ik dacht toen echt… vertrouw jij mij niet ofso?

Zou je zelf zo makkelijk zijn? Als hij er (niet van jou) achterkomt dat L jou leuk blijkt te vinden, zou ik me, als ik hem was, ook enigszins bedrogen/voorgelogen voelen… Draai de hele situatie maar eens om, bedenk dan wat jij zou doen als jij hem was.

Jou vriend kan niet voor jou bepalen wie jou vrienden zijn.

Maar als die L jou leuk vind begrijp ik jou vriendje R heel erg goed! Ik geef die jongen helemaal gelijk! Hoe zou jij het vinden als jouw vriend R een vriendin had die hem leuk vond? Dan zou jij toch ook (uit voorzorg haha) niet willen dat ze contact hadden?

Je vriend moet niet zo zeiken. Hij moet jou vertrouwen en geloven dat jij er niet op in gaat en dat je van je vriend houdt.

Door te zeggen dat je geen contact meer met L mag, zegt hij eigenlijk dat hij jou ook niet vertrouwt.

eigenlijk ben ik t wel een beetje met je vriendje eens, ik zou het ook niet leuk vinden als mn vriend met iemand om zou gaan die hem leuk vind… maar dan vind ik dat het ook eerlijk moet zijn, als jij hem moet verwijderen, moet hij haar ook verwijderen… maar misschien is het sowieso wat beter voor je om iets minder contact met L te hebben, zodat hij over je heen kan komen, en je daarna gewoon weer vrienden kan zijn zonder dat L iets voor je voelt;)

Ben het wel met je vriend eens ik heb hetzelfde gehad bij mijn vriend en het is echt niet prettig als je weet dat hij met iemand praat en omgaat die hem leuk vind.
Als je echt niet minder contact wilt met L zou ik gewoon ook zo gaan doen tegen je vriend over dat meisje waar hij contact mee heeft.

je moet gewoon zeggen dat dat meisje het niet zegt maar wel denkt… het enige verschil is dat jou beste vriend het wel zegt… en jou vriend moet je gewoon vertrouwen… als hij jaloers is voelt hij zich gewoon onzeker tegenover je beste vriend… :slightly_smiling_face: en btw het blijft jou keus niet die van hem

Ik snap van jouw vriends kant dat hij het absoluut niet leuk vind, maar hij moet je kunnen vertrouwen. En je moet je eigen keuzes maken, het is jouw leven!

Sorry, maar ik ben het hier echt héél, héél erg mee oneens.

Als je geen andere vriendschappen meer kunt hebben naast je relatie, of dat nou met een meisje of met een jongen is, zit er iets fout. Óf dan is je partner te jaloers, of er is inderdaad meer tussen jou en die vriend. Als dit allebei niet zo is, kan dat prima.

Nou je hebt gelijk dat hij dat meisje op msn heeft, hetzelfde is. Dat hij jou leuk vind, betekend niet dat jij er aan toe geeft. Net zoals hij dat niet doet met dat meisje op msn. Ik zou er als ik jou was over praten met L , dat hij zich wat gedraagt, en gewoon lekker vrienden blijven. Je bent geen gevangene van je vriend of deurmatje.