me vader is er vgm tegen dat ik mij vriendje zie

Hoihoii,

Ik ben 15,5 en mijn vriendje is 18, ik zie m doordeweeks gewoon op school, maar elke x als we elkaar buiten school willen zien dan begint mn vader te zeiken en wordt hij boos, ik vraag daarom altijd aan mama of ik m mag zien, maar die wordt sinds kort ook boos als ik t steeds aan haar vraag, volgens mij is ze bang voor mn vader, dat ie boos wordt ofzo. Hij flipt m de laatste tijd echt vaak op me, ik doe echt alles fout in zijn ogen. Maar elke x als ik aan hem vraag of ik met mn vriendjeag afspreken reageert ie boos nee, t lijkt alsof hij niet eens wil dat ik hem zie, of even alleen met m ben, of als we op de bank zitten gwn ff n kusje geven of hij mn hand vasthoudt.

Wat moet ik for gods sake doen om te zorgen dat t van mn vader ook mag, en dat ie niet steeds boos op me wordt terwijl ik niks fout doe…

Ik vind het logisch dat jou vader boos word. Jij bent 15 en jou vriend is 18. Jongens van 18 zijn vaak veel ‘verder’ met bepaalde dingen. En ik denk dat jou vader daar bang voor is. Mss kan je je vader vragen waarom hij boos word? En ik vind het zelf ook nogal respectloos om je vriendje een kusje te geven voor jou vaders ogen als hij daar zo tegen is. Succes ermee!

Vraag aan hem waarom je hem niet mag zien.

Niks. je kunt niks doen. Gewoon dit ondergaan, en de lieve vrede bewaren.
Jij kunt je vader(en moeder) echt niet wijsmaken dat wat hij doet, dat dat jou bij hem wegdrijft.
Ik begrijp je vader, want mijn moeder heeft ook zoon periode gehad.
Ik was ook 15, en feitelijk ben je echt nog een kind. Nog drie jaar lang.
En jij gaat nu met een jongen van 18. wettelijk gezien is hij volwassen.
Het moet voor ouders ontzettend beangstigend zijn, dat hun dochter haar leven in handen legt van een jongen die eigenlijk zoveel invloed op haar kan hebben, dat de opvoeding en normen en waarden die je ouders je hebben meegegeven, verwateren door hem. Dat KAN. Hoeft niet.
Waarschijnlijk kennen ze hem ook niet goed genoeg, en willen ze hem óf graag beter leren kennen(dit zou de verstandigste keuze zijn) óf niks van hem weten wat jou tussen twee vuren zet.

Je bent 15, en je ouders zijn nog drie jaar verantwoordelijk voor de keuzes die jij maakt.
Als jij zwanger raakt, of schulden krijgt(of andere narigheid) zijn zij verantwoordelijk.
Aangezien die jongen van 18, daar geen enkele verantwoordleijkheid voor op zijn bordje krijgt, en jij wel je ‘leven in zijn handen legt’ (hebben zij het idee) waarover zij niks te zeggen hebben. Dat maakt hen machteloos. En wat doet een mens als ie machteloos is? Schreeuwen, boos worden, dwarsliggen etc.

Heel logisch.

Wat je kunt doen is praten. Dat is het enige dat effectief zal zijn. Maar ook hier is het maar weer de vraag of je ouders hiervor open staan. Je moet je ook in kunnen leven in hen. (en dat is vaak lastig op jouw leeftijd, hiermee bedoel ik neit jou persoonlijk, maar alle 15jarigen algemeen)…

Jo ik was wel 13 en mijn ex 18. 15 en 18 is een verschil maar het valt best wel mee.

Maar hoe lang hebben jullie al?

Ik ben 15 en m’n vriend 19, maar m’n ouders hebben niks tegen onze relatie, ze vinden het juist heel leuk. Dit komt omdat ik heel open tegen ze ben, ik ben er 100% eerlijk in dat we nog geen seks hebben, en dat stelt ze gerust. Ik weet niet hoe dat tussen jullie zit, maar dan nog. Je moet gewoon eerlijk zijn, met je vader over hem praten. Vraag of hij een keer mee mag eten en dan kunnen ze eens rustig met hem praten, zien wat voor een leuke jongen het is.

[/b][/u]

Hij heeft als best vaak meegegeten en ze kennen m ook, ik hheb nu net iets meer dan 4 maanden, en mn moeder enzo, weet ook gwn dat we nog niks doen, en hij zegt ook dat hij dat ook niet wil, alleen ik dacht net sus ik ga met mn vader praten, alleen toen begin ie heel hard tegen me te schreeuwen…

Ja hij is er niet echt tegen, anders zou hij t zeggen, maar San begint hij achteraf te zeiken

Hmm vind het heel veel vervelend voor jou! Mss dat je eerst met je moeder er over kan praten? Mss weet zij wel waarom je vader zo erop tegen is? En dan kan zij met je vader gaan praten.

Heb ik gedaan en dat heeft geen zin zegt ze, want San wordt hij boos op haar, ze is t zat dat ik dingen aan haar vraag, en ze zegt ook niks als me vader boos wordt​:confused::cry:

Ik snap je moeder ook wel, want ze wilt natuurlijk niet telkens ruzie met je vader maken. Je kan een brief schrijven aan je vader. Je zet hierin je gevoelens, dat je het niet leuk vind dat hij telkens zo reageert. Gewoon een lieve brief aan je vader, Mss dat hij dan rustiger word en met jou wilt praten.

Ik heb tientallen brieven geschreven paar jaar geleden, tien hij ook al steeds boos op me werd, mn moeder kwam me altijd knuffelen, en mn vader negeerde t altijd, die deed t helemaal niks, die gooide m gwn weg.

Ik begin beetje wanhopig te worden, want niks helpt, en ik wik niet eindigen dat mn vader later uit mn leven verdwijnt

Je weet dat dat illegaal is?

Ik vind het ook niet normaal dat je vader zo naar je schreeuwt. Is er niet meer aan de hand, iets wat totaal losstaat van je vriend?

Dit is illegaal (naja als je seks hebt), dus logisch dat je ouders er niet blij mee zijn. Aan de andere kant vind ik niet dat ze daarom continu boos op je moeten zijn. Je moet gewoon goede afspraken maken (bijvoorbeeld geen seks voordat je 16 bent en andere dingen waardoor zij gerust worden gesteld). Zo kunnen jullie elkaar misschien een beetje tegemoet komen!

Het is misschien illegaal maar als niemand aangifte doet is er niks aan de hand hoor. Ik had ook een vriend van 18 op die leeftijd.

Ik zou nog een keer met je vader praten.

Nouja me moeder bespreekt alles met mn vader, en zij weet dat ik niks doe als ik t niet wil, en opzich heeft mn moeder geen problemen met de leeftijden enzo, en ik hoef maar te zuchten en ik krijg op mn kop van mn vader, en of er verder iets is waar t mee te maken zou kunnen hebben, geen idee

Ga een gesprek aan met je moeder en je vader tegelijk. Vertel dat het gewoon een normale relatie is en dat je nog geen seks hebt en dat je vader niet zo hoeft te reageren (niet in die woorden).