mijn wangetjes en voorhoofd en rond me ogen is helemaal rood/verbrand, ik heb al aftersun opgedaan maar is er iets dat zorgt dat het snel weer beetje normaal wordt? want het ziet er niet uit…
*Mijn.
Ik denk dat morgen het ergste wel weg is als je goed met aftersun blijft smeren.
Komkommer erop leggen.
oeps domme fout hihi ;$
Zoals hierboven, komkommer of anders hydraterende creme?
Voorkomen is beter dan genezen. Je moet gewoon echt met dit weer zonnebrandcreme op je huid smeren. Gebruik aftersun voor wat afkoeling en smeer je gezicht de volgende keer gewoon in.
waarschijnlijk is het morgen nog wel rood, en overmorgen ongeveer weg, (tenminste bij mij is dat altijd zo als ik verbrand ben in mijn gezicht)
je kan er aftersun op smeren, maar volgens mij werkt dat alleen maar verkoelend (?)
in ieder geval kan je mischien morgen beter uit de zon blijven!
verder weet ik het niet, upje voor jou!
^heb het ingesmeerd alleen was dus het water ingegaan en kwam er niet uit dus was het verder vergeten maarja je hebt wel gelijk.
Doe alsjeblieft komkommer (in de lengte plakken maken met dunschiller of kaasschaaf) erop! Dat helpt echt onwijs goed, haalt de hitte uit je huid , klinkt heel stom maar is echt zo!
Toen ik twee jaar geleden terug kwam uit Cyprus (46graden) was ik niet verbrand, maar toen ik de volgende dag een dagje bij t zwembad (bewolkt) ging liggen was ik knetterrood en heb er toen komkommers opgelegd. Dat heeft me echt gered:)
maskertje van yogurth en komkommer.
-komkommer, alhoewel je nu vanalles over die bacterie hoort
-yoghurt
-aftersun
-voortaan speciale zonnebrand voor je gezicht opsmeren!
Ja gewoon goed blijven insmeren met aftersun, het is verkoelend maar zorgt ook dat de vochtbalans van je huid weer herstelt. Over 2 dagen is het weg, dus even volhouden (:
Als je je komkommer wast en schilt kan het zeker geen kwaad…
die bacterie kwam blijkbaar toch niet van de komkommers maar van vlees, die komkommers waren misschien in aanraking met het vlees geweest.
maar ik zou als ik jou was zo min mogelijk in de zon komen met je gezicht en zonnebrandcreme smeren.
Aftersun?
Als je het goed insmeert zou het rode/verbrandde snel verdwijnen.
Lekker veel aftersun… Veel anders kan je toch niet doen (gewoon niet verbranden).
Genoeg tips gegeven hier denk ik.
Eens het rode weg is: blijf je huid heel goed hydrateren met een hydraterende dagcreme, anders ga je zo’n schilferachtige huid krijgen die echt niet fijn aanvoelt.
En in het vervolg beter insmeren als je de zon ingaat!
Als ik aftersun op smeer is het bij mij de volgende dag verdwenen! Het moet dus goed komen En inderdaad komkommers helpt ook.