Me familie denkt dat ik een eetstoornis heb..

Heeii meiden.

Ik zit nog al met een probleem.
Ik ben dus zeg maar op dieet en ik sport elke dag etc.
Maar wat is nou het geval, mijn familie denkt dat ik een eetstoornis heb en ze denken dat ik nooit ongesteld word.
Maar wat is nou het geval, ik ben 16 en ik ben het al lang al maar dat heb ik al die tijd voor me gehouden.
Me familie denkt nu wel dat ik een eetstoornis heb omdat ik nog al dus ben en zij niet weten dat ik al ongesteld ben geweest enzo.

Wat moet ik doen?
Liefst!

Waarom heb je dat voor je gehouden? Ze mogen toch best weten dat je ongesteld bent? & maak ze gewoon duidelijk dat je op dieet bent en gezond wilt eten en bewegen.

Ik schaam me er nog al voor!
Ja ik maak ze dat ook duidelijk maarja, luisteren doen ze niet bepaald…

Je schaamt je er voor?
Alle vrouwen hebben het joh~!
Ik was het al op mijn 13e…

zien ze dan geen maandverband papiertjes in de prullenbak enzo?

Jammer dat ze niet luisteren…
Ik zou t gewoon vertellen aan je ouders,
desnoods alleen aan je moeder ofzo?

xxx

Waarom zou je niet aan je moeder vertellen dat je ongesteld bent? Dan heb je een vrij aparte relatie met je moeder geloof ik.
Anyway, ze uitleggen wat je hier ook zegt en gewoon af en toe iets ongezond eten terwijl zij het zien.

Vertel je familie dit

Ik en me moeder zijn heel close en alles, maar tja…
Wel goeie tip!

Komop zeg, vertel het gewoon. Je moeder was/is ook gewoon ongesteld, en je vader weet het ook heus wel dat het bestaat. :’)

Moet dus niet dun zijn? Want dan snap ik je familie volkomen.

Dat slaat nergens op. Het betekent niet dat als je dun bent, je gelijk een eetstoornis hebt. Ik ben jaren lang ook enorm dun geweest (niet dat je m’n ribben zag ofzo, maar mijn armen bijvoorbeeld waren echt heel dun) en ik had toch echt geen eetstoornis. Ik at en eet enorm veel en heb gewoon het geluk niet aan te komen, al vond ik dat vroeger vreselijk.
Dus: als je alleen dun bent, heb je niet opeens een eetstoornis, daar moet je veel meer problemen voor hebben. Bijvoorbeeld braken (vinger in de keel) en jezelf dikker vinden dan je bent.

Ik ben ook dun… Maar dun zijn en afvallen (wat topic starter zegt te doen) dat wekt vermoedes op ja.

Ik ben ook dun, maar niemand denkt dat ik een eetstoornis heb. Heeft er misschien ook mee te maken dat mensen mij ook regelmatig zien eten.

Maar merkt je moeder dan niet dat het maandverband sneller op raakt dan dat zij het enkel gebruikt en ziet niemand ooit gebruikt maandverband in de prullenbak liggen?

Ik zou het gewoon aan je moeder vertellen!
En ik zelf vind altijd dat er een verschil is met dun en gezond of dun, wit en skelet achting zoals modellen, maar als je een gewone gezonde kleur heb is dun zijn helemaal niet erg

je kan toch gewoon vertellen dat je wel gewoon ongesteld wordt?

Waarom vertel je niet gewoon dat je ongesteld bent?
En waarom ben je op dieet als je al dun bent?

Haha dit vind ik leuk :stuck_out_tongue:

En verder ben ik het ook gewoon eens met deze reactie. Ik ga er niet vanuit dat je ouders zomaar roepen dat je een eetstoornis hebt, tenzij ze daar redenen voor hebben. Je bent sowieso ongezond bezig door te diëten, daar hebben ze alvast gelijk. Betekent niet gelijk dat je een eetstoornis hebt, natuurlijk niet, maar praat gewoon eens met ze.

Misschien heb je wel een eetstornis maar weet je het zelf nog niet. Dat kan heel erg goed (heb ik ergens gelezen) mijn punt is hou jezelf niet voor de gek! :cold_sweat:

ik wil hier niet mee zeggen dat je gelijk een eetstornis hebt maar dat je goed op moet passen.

stel je niet aan en vertel aan je ouders dat je gewoon ongesteld bent. En waarom ben je aan het afvallen als je van je zelf weet dat je nogal dun bent? Vreemd verhaal dit.

Ik werd zelf op mijn 18e ongesteld en ik vind 16 nog hartstikke meevallen.

Ik zou gewoon goed met ze praten en sowieso vertellen over je menstruatie!

Ik snap hun denkwijze wel, omdat als je ondergewicht hebt, vaak niet ongesteld wordt… of het duurt langer. Dit is een verschijnsel van ondergewicht. (ik zeg niet dat het altijd zo is.)

Misschien denken ze daarom dat je misschien te dun bent of je niet goed doet aan dieet enz… vertel ze dat je wel ongesteld bent en dat je bedoelingen goed zijn. Je wilt gezonder leven en eten.

& maak ze duidelijk dat je jezelf niet dik vind. Dit overtuigd ze wel denk ik hoor.

xxx