mbo'er op kamers

Hee meiden!

Volgend jaar ga ik naar een nieuwe mbo 4 opleiding, omdat de school niet om de hoek is zal ik elke dag best ver moeten reizen, dus is het voor mij een optie om daar op kamers te gaan.

Helaas zie ik dat studenten in hun huis alleen studenten met een hbo niveau of hoger willen hebben.
Ik vroeg me dus af; hoe denken jullie daar over een mbo’er op kamers?

Liefs,

uhm dat is gewoon normaal?
je zal wel moeten toch, wat heeft je niveau daar mee te maken

Daar snap ik zelf ook niks van, over een paar jaar wil ik naar het hbo en dan kan het ineens wel?

Zou mij niks uitmaken of ik nou een mbo-er of een hbo-er als huisgenoot bijvoorbeeld zou hebben. Het gaat toch niet om je niveau :p.

Serieus ja? Waar wil je op kamers dan?
Ik heb het nog nooit gehoort en vind het inderdaad ook nergens op slaan.

Vind je het nergens op slaan dat ze op kamers wil?

Ze zegt toch dat ze best ver moet reizen?

Ik vind het gewoon kunnen trouwens, je niveau heeft er he-le-maal niks mee te maken.

Ik denk dat ze bedoelt dat ze het nergens op vind slaan dat ze geen MBO’ers willen.

Zijn er geen mbo-studentenhuizen? Of eventueel een klein appartement huren met bekenden?
Ik zou in ieder geval geen ‘probleem’ hebben met mbo-studenten in mijn huis. Studeren is studeren en als het voor jou lastig aan te reizen is, vind ik het niet meer dan logisch dat je op kamers gaat!

^Denk dat ze bedoelt dat ze het nergens op vindt slaan dat er blijkbaar studentenhuizen zijn waar ze vragen om een bepaald niveau.

Ikzelf moet eerlijk bekennen dat nog nooit gehoord te hebben en zou het ook erg vreemd vinden. Wat heeft je niveau er nou weer mee te maken. Als jij samen helpt het huis schoon te houden en je houdt aan de regels van het huis dan is het goed toch. Dat kan met elk niveau.

^ o sorry, verkeerd begrepen haha

Ik ga trouwens in Utrecht studeren!

Uhm wauw… Ik bedoel inderdaad dat ik het nergens op vind slaan dat studentenhuizen die eis stellen…

Ik zal eens rondkijken voor je. Heb veel vrienden die nu afstuderen en hun kamer dus uit moeten.

Toevallig woont mijn vriendin in een huis waar ook alleen maar hbo en wo is toegestaan, en als je op kamernet.nl kijkt zie je ook vaak in de beschrijving staan dat ze een huisgenoot zoeken met hbo of wo niveau.

Best wel raar inderdaad, en vooral in steden zoals Utrecht (echte echte studentenstad met kakkers :cold_sweat: ) Amsterdam en Leiden heb ik dat zo ondervonden.

Kun je niks aan doen voor zover ik weet, want zij bepalen wie in hun huis komt en wie niet. Eventueel met je eigen vrienden iets huren, of een eigen apartement ipv een kamer?

mijn excuses

Nouja maakt verder niet uit hoor. Ik vat zelf ook vaak genoeg dingen anders op :wink:

Mm vervelend… Sinds kort ook het contact verbroken met “vriendinnen” die mij vertelde hoe onvolwassen en onzelfstandig ik was omdat ik mbo doe i.p.v. hbo… dat ik al vanaf mijn 10e de helft van de zorg van mijn zusjes op me neem deed er niet toe… kakwijven…

Ik weet niet of ze het doen omdat ze zich beter voelen hoor… kan ook gewoon met de gemiddelde leeftijd en niveau van gesprekken te maken hebben ( met vrienden op het vwo had ik hele andere gesprekken dan met vrienden die van basis/kader kwamen) niet dat je dan dommer of minder goed ben hoor haha…
alleen het is gewoon een beetje anders…

gaat er geen vriendin in die buurt een opleiding doen in die buurt?

helemaal geen vrienden of mensen die ik ken die daar heen gaan :cold_sweat:. Denk dat ik eerst wat sociale contacten ga leggen daar en dan hoop ik dat het dan wat makkelijker gaat…