MBO verpleegkunde en/of verzorgende

Wie doet 1 van deze opleidingen of beide?
Ik moet namelijk alvast een school gaan kiezen, als ik dit jaar niet over ga moet ik naar het MBO en dan ga ik verzorgende nemen, is er een mogelijkheid of via verzorgende naar verpleegkunde door te stromen?

Mocht ik meteen verpleegkunde gaan doen, wat doe je allemaal? Hoe gaat het bij het intake gesprek? Moet je een toelatings examen doen, en wat vragen ze over het algemeen? Welke vakken moet je sowieso in je pakket hebben?

Alvast bedankt!

Edit: En als het helpt, het liefst wil ik naar het ROC in Leiden.

ROC Id College?

Ik zit ook bij IDcollege maar dan in Zoetermeer;
Ik doe nu verpleegkundige maar ik zit in een gemengde klas van 1e jaars verpleegkundige/ 1e jaars verzorgende. Dat is puur omdat het dan makkelijker is om als verzorgende toch nog verpleegkundige te doen (als je goede cijfers heb gehaald en goede beroepshouding heb getoond)

Ik zit nu halverwege m’n eerste jaar en ik heb vooral de Alle dagelijkse Levensverrichtingen ( wassen in bed, aankleden, eten enzo) geleerd maar ook plannen van zorg, voorlichting, mantelzorg, huishoudkunde en anatomie enzo.

Bij het intake gesprek vroegen ze vooral waarom ik verpleegkundige wou doen en waar ik mezelf over 10 jaar zag. Best wel makkelijke shit.
Omdat ik de BOL versie heb gekozen ( 5 dagen in de week school en ergens een paar weken stage) heb ik zelf een examen gedaan. Maar als je BBl doet ( werken en leren tegelijkertijd) dan moet je wel een examen doen.

Verder is het handig om Biologie in je vakkenpakket je hebben.

Het is ook handig als je zeg maar geen probleem kind bent. Wij moesten van dag een af aan al een goede houding laten zien, en als je dat niet laat zien kan het meespelen met je overgang naar het tweede leerjaar. ( Verpleegkundige of verzorgende of van school af getrapt worden.)

Oke! Ik ga een BOL doen, jouw opleiding is sowieso anders dan dat ik heb gelezen op de website. Over probleem kinderen, geldt dat ook voor kinderen die bij jeugdzorg lopen etc, en soms niet op school kunnen zijn ivm met hun thuissituatie?