ROC Id College?
Ik zit ook bij IDcollege maar dan in Zoetermeer;
Ik doe nu verpleegkundige maar ik zit in een gemengde klas van 1e jaars verpleegkundige/ 1e jaars verzorgende. Dat is puur omdat het dan makkelijker is om als verzorgende toch nog verpleegkundige te doen (als je goede cijfers heb gehaald en goede beroepshouding heb getoond)
Ik zit nu halverwege m’n eerste jaar en ik heb vooral de Alle dagelijkse Levensverrichtingen ( wassen in bed, aankleden, eten enzo) geleerd maar ook plannen van zorg, voorlichting, mantelzorg, huishoudkunde en anatomie enzo.
Bij het intake gesprek vroegen ze vooral waarom ik verpleegkundige wou doen en waar ik mezelf over 10 jaar zag. Best wel makkelijke shit.
Omdat ik de BOL versie heb gekozen ( 5 dagen in de week school en ergens een paar weken stage) heb ik zelf een examen gedaan. Maar als je BBl doet ( werken en leren tegelijkertijd) dan moet je wel een examen doen.
Verder is het handig om Biologie in je vakkenpakket je hebben.
Het is ook handig als je zeg maar geen probleem kind bent. Wij moesten van dag een af aan al een goede houding laten zien, en als je dat niet laat zien kan het meespelen met je overgang naar het tweede leerjaar. ( Verpleegkundige of verzorgende of van school af getrapt worden.)