Mbo, theatheropleiding?

weet iemand misschien of er ergens in de buurt van Tilburg, nijmegen of breda (eventueel eindhoven) een theateropleiding is die je kunt volgens naar de middelbareschool, met een vmbo-tg diploma. op 16 jarige leeftijd??

http://theateropleidingen.theaterwerk.nl/MBO_theaterscholen/

In Den Bosch en Rotterdam.

Den Bosch ligt ook in Brabant en is een leuke stad hoor :wink:

Den bosch is voor mij nog dichter bij :wink:
maar ik dacht dat dit geen optie was vanwege dit;

Cultureelwerk/theaterschool MBOplus van het Willem 1 college in Den Bosch
Je hebt een HAVO diploma en weet nu al dat je verder wil studeren aan een theateracademie. Maar eerst wil je een goede oriëntatie op de mogelijkheden en een degelijke voorbereiding op je toekomstmogelijkheden in de theaterwereld. Dan kun je deze MBOplus Theater opleiding volgen.

er staat toch je hebt een HAVO diploma maaar die heb ik dan niet ik heb een vmbo diploma??

Dat weet ik niet, daar zou je voor moeten bellen. Er staat vast wel een telefoonnummer bij of niet? (Anders zou je na je VMBO havo kunnen doen als je dat wil)

ja wil ik misschien ook doen, maar als het met vmbo kan doe ik het gelijk! maar volgens jou was 't mbo toch?

Ja dat is er. Maar als er staat dat je een HAVO diploma nodig hebt zou ik even bellen om het na te vragen.

Hier staat het al, je hebt minimaal HAVO nodig: http://www.kw1c.nl/Opleid…?D=TT&A=804&I=90032O10&X=

Maar als je eerst HAVO gaat doen, kun je daarna net zo goed naar een theaterschool gaan in Amsterdam, Maastricht, Utrecht, enz.

Als je er inderdaad voor gaat kiezen om na je VMBO je HAVO te gaan doen, zou je tijdens je jaar 4 of 5 HAVO deze cursus kunnen volgen. Ik doe hem ook en ze bereiden je echt voor op je audities voor theaterscholen enzo:

http://theateropleidingen.theaterwerk.nl/LOT_cursus/

Ja zeker! Ik woon in een dorpje naast breda, en ik ga naar de MBO Theaterschool in Rotterdam. Het is een niveau 4 opleiding. dus dan is TL ideal.
Ik volg de opleiding tot vormgever, maar je hebt er ook een artiesten opleiding: dans, zang, regie, spel.
http://www.jeugdtheaterho…hool/mbotheaterschool.htm

ik woon zo’n 20 minuuten van breda vandaan, maar ik ben 16 als ik deze opleiding wil gaan volgen, ik doe VMBO-T dus TL dus het zou kunnen in rotterdam, maar ik wil niet al op kamers. is de afstand dan wel te doen om te reizen?

Oke bedankt! ik zit er misschien ook aan te denken havo te doen, en zo’n cursus zou wel handig zijn, maar dan had ik nog een vraagje is het een heel groot probleem, dat ik niet echt goed kan zingen? :blush: want daar zit ik toch wel beetje mee als ik deze opleiding wil doen, of iig de cursus misschien.

Nee geen probleem. Ik kan het namelijk ook niet :wink:

Rotterdam - Breda is met de sneltrein een half uur. Dat is te doen hoor!

leer je wel zingen op zo’n opleiding of cursus, want ik zou toch heel graag in een musical willen spelen ooit! haha.

ik zit nu in het 3de jaar, en reis met de bus ook 20 min. je hebt de sneltrein en dan kun je bij Blaak uitstappen, dan ben je er helemaal snel. Het is prima te doen, en ik ga ook niet op kamers er voor. Ik vind eigenlijk dat wat je beschrijft wat je wilt, en waar je woont. Dat deze opleiding geknipt is voor jou. Kom zeker kijken op de opendag, dan weet je gelijk al meer.

Op de LOT-opleiding leer je je stem gebruiken en een beetje zingen.
En op de Theateropleiding leer je op zich ook alleen je stem gebruiken en niet echt zingen.

Als je echt musicals wil doen moet je toch echt al wel goed kunnen zingen, want wat je op de theaterschool leert is meer om het te verbeteren zeg maar. Dus als jij nu zegt dat je niet goed kan zingen denk ik dat musical niet echt iets gaat worden, eerlijk gezegd.

Edit: Er bestaat ook een musicalopleiding. Maar daar moet je ook HAVO voor hebben en dan moet je er rekening mee houden dat je later echt alleen in musicals kunt spelen. Als je de theateropleiding doet ben je breder geschoold en heb je veel meer baankans.

Ik zou ook echt alleen musicals willen doen, maar als je leert hoe je je stem moet gebruiken dan kun je al wel beter zingen en dat heb ik nodig! en 't is niet echt supervals, maar ook niet goed, t zit er beetje tussen in het klinkt niet echt lekker. maar je kunt wel theateropleiding doen terwijl je niet echt super goed kunt zingen? maar met theateropleiding kun je toch altijd nog musicals doen?

ik wil daar echt voor gaan!

Ja, het is zelfs beter om een theateropleiding te doen. Want stel je word niet aangenomen bij een musical, dan kun je altijd nog theaterles geven of in een toneelstuk spelen of 100 andere dingen tot dat de volgende musical audtitie is. En dan heb je in ieder geval een baan dus geld snap je?

ja, ik begrijp het! ik ga er eens goed over nadenken om in de opleiding in rotterdam te doen. en heb het er met mijn ouders over. want dat is tenslotte de enige opleiding die je kunt doen voor vmbo diploma, hartelijk bedankt!

Wat vinden je ouders er van?

Ik heb het er nog niet echt goed met ze over gehad :wink:
maar als ik dat wil, kunnen zowiezo altijd even kijken bij de opendag!
het lijkt me echt zo geweldig!

UP.