MBO & presentaties

bij ons op school lopen de leraren de hele tijd te zeggen ;
ja bereid je maar voor want op het mbo moet je veel presentaties houden! >:@
haha. heb er zo’n hekel aan (meeste mensen)

maar is dat ook zo?
en geldt dit ook als je een verpleegkundige opleiding wil doen?

Ligt eraan welke opleiding je doet.

In mijn 3 jaar mbo (onderwijs assistente) heb ik misschien in totaal 10x moeten presenteren, verdeeld over 3 jaar he.
En je wordt erin geholpen, dus no big deal.

haha ik heb er vorig jaar geen een moeten doen. En het jaar daarvoor maar 1 of 2.

@voquesh welke opleiding doe je?

Ik doe een management opleiding en moet heel veel presentaties geven… Een vriendin van mij doet aan website design en moet ook veel presentaties geven maar wordt daar niet op beoordeelt.

Ik zit op het mbo en ik moet iniedergeval best wel wat prestaties geven. Het verschilt natuurlijk wel per opleiding.

ik heb ook heel veel presentaties moeten geven, en nu op het hbo zijn het er nog meer!!! Echt niet cool maarja het went en iedereen moet het doen ja. Je bent wel meestal met groepjes maar niet altijd.
Heb denk ik zown 20 presentaties gegeven op het mbo in 2 jaar tijd. Zown 10 keer presenteren dus per jaar is bijna elke maand wel 1.

dat moet ik ook. in het begin 1 keer paar project. en in het laatste jaar elke 2 weken

Ja ik moet ook heel veel presentaties geven, ik doe toerisme en moet ook in andere talen presenteren! Doordat ik het vaker heb gedaan nu, vind ik het minder eng enzo!

@Kraplapje Moest je in het eerste jaar een presentatie over jezelf houden? Ik had dat namelijk gehoord en begin dinsdag met die opleiding (SAW toch?)

woh okee haha !
heb er toevallig vandaag 1 gehouden
met zn 4en dan
stiekem heel spannend, maar het ging helemaal goed :slightly_smiling_face:
dus het komt wel goed denk ik

Ja je moet veel presenteren. Ik had altijd het idee dat je ipv leren moest presenteren. maar op deze opleiding hoef ik dat niet zoveel, maar dit is ook een beetje een k*t opleiding.