MBO opleiding

Heey People,

Ik ben net gestopt met mijn mbo opleiding; onderwijsassistent.
En ik weet niet zo goed wat ik volgend jaar ga doen…
Ik wil namelijk iets met psychologie/voeding&dietetiek… maar dat kan pas op het hbo… Weten jullie misschien een opleiding op het mbo die ik als vooropleiding kan gebruiken voor psychologie/voeding&dietetiek?
Thankyou
x

uhmmm waarom staat dit bij fashion :stuck_out_tongue:

weet niet :slightly_smiling_face:

sorry geen idee,
maar volgens mij hoort dit in School te staan, niet bij fashion idd!

Zo dat is een hele goede vraag!
Maar als je dit op het hbo wilt doen, kun je dan niet beter een opleiding zoeken die je zo snel mogelijk op het hbo kan brengen bijv. een 1jarige niveau 4 opleiding?
dan zou je namelijk al na 1jaar de opleiding kunnen doen die jij wilt doen op het hbo.

Dan is het zonde dat je je MBO opleiding niet hebt afgemaakt.
Met je mbo niveau 4 onderwijsassistente diploma kun je namelijk in het tweede jaar van HBO (Sph/Pedagogiek/toegepaste psychologie) instromen…
Dus MBO Spw zou wel de makkelijkste weg naar de richting die jij op wilt zijn…

heey, ik wil precies het zelfde als jou ook iets met psychologie of Voeding & Diëtetiek ik ben gestopt met de havo maar de leerplicht kwam toen met sociaal maatschappelijk dienstverlening ik zit nu in een orientatie jaar met 7 welzijns opleidingen op niveau 4 oa onderwijsassistent,:stuck_out_tongue: maar ik heb helaas nog niet echt een goed beeld van de opleiding maar volgens de informatie van school en internet lijkt het me egt leuk volgens de leerplicht komt sociaal maatschappelijk dienstverlening het meest in de buurt van Voeding & Diëtetiek of sph enz dus michien is sociaal maatschappelijk dienstverlener iets voor jou

oohwja en de opleiding duurt maar 3 jaar:) dus geen 4 zoals de meest opleidingen;)

Haha wat toevallig, ik vorig jaar gestopt met oa en wil hierna zeker iets doen met psychologie. Ik doe nu spw en dat kan ik je zeker aanraden! Het heeft wel iets weg van oa, vooral de gedeeltes over de ontwikkeling van o.a. kinderen. Maar deze opleiding bevalt me veel beter, leukere stof en ze gaan nóg meer in op ontwikkeling.
Als je meer vragen hebt, note me maar :relieved: