MBO opleiding

Hoi allemaal,

ik ga na de zomervakantie een MBO opleiding doen. Maar nou zit ik nog met wat vragen. Ik wil graag Verzorgende IG doen. Nou vraag ik mij af wat het verschil is tussen niveau 3 en 4 bij deze opleiding. En wanneer is de uiterste datum dat je je ingeschreven moet hebben? Of is dat bij elke opleiding anders? Als er iemand is die deze opleiding doet/heeft gedaan, zou je deze vragen kunnen beantwoorden en iets meer over de studie en studie ervaringen kunnen vertellen?

Alvast heel er bedankt!

Ik doe deze opleiding nu. Het verschil tussen 3 en 4 is dat je met niveau 4 meer handelingen mag doen (zie; intraveneus prikken/mannen katheteriseren). Ik geloof ook dat je meer theorie en latijns krijgt. Op niveau 4 heb je meer opdrachten zo iets ongeveer.

Ik zit nu in mijn tweede jaar. Het eerste jaar leer je veel basiszorg, hoe ga je iemand verzorgen etc. In tweede jaar ga je beginnen met medicijnen en verpleegtechnische handelingen, erg leuk. Ik weet niet naar welke school je gaat maar ik krijg deze vakken: verpleegkunde, ondersteuning medische vakken (anatomie/pathologie), rekenen, Nederlands, Agogische vakken, Engels, Project etc. Ik vind het best een leuke opleiding alleen je bent heel erg veel bezig met competentie gericht leren en dat vind ik eigenlijk minder leuk maar ik geloof dat je dit op elke MBO opleiding wel hebt.

Ik loop stage op een kleinschaligwoonvoorziening voor demente ouderen. Ik heb het hier echt heel erg naar m’n zin! Je mag me altijd noten als je meer wilt weten :grinning: