MBO niveau 1, 2 etc?

Wat bedoelen ze nou eigenlijk met mbo niveau 1, 2 ,3 ,4 , enz…
wat is het verschil enzo?
want ik weet het niet xD

Als je VMBO-basis hebt gedaan kun je doorstromen naar MBO niveau 1. Heb je VMBO-theoretisch gedaan kun je MBO niveau 4 gaan doen.
(Kan zijn dat ik het niet precies goed heb, ben niet zo thuis in het VMBO/MBO gebeuren).

Ligt dus aan je vooropleiding op het VMBO welk niveau je op MBO kan doen.

Voortaan duidelijkere topictitel aub!

^ precies

des te hoger je VMBO niveau, des te hoger je MBO niveau

Laat me raden, jij woont in Belgie? Nou, ik ook :’) En ik heb geen idee. Bij ons is er gewoon ASO, TSO, BSO en KSO. Ik snap echt niks van dat vmbo, mbo en havo gedoe haha.

VMBO Basis is niveau 2
VMBO Kader is niveau 3
VMBO Theoretisch is nivea 4

Volgens mij is ie zo goed.:3

Ik woon in nederland gast. xD

Kan het ook zijn de mogelijkheid dat je bijv in een laag vmbo niveau zit en dat je gewoon best wel meer weet dan dat je zou moeten weten op dat niveau en datje dan naar een hoger niveau gaat dan dat je had moeten gaan?

Licht ook aan welke opleiding je wilt doen, kan je beter aan die school vragen waar je heen wilt?

Meid.

Zover ik weet niet, het gaat gewoon op basis van welk niveau je hebt gedaan, je kunt dan nog altijd doorstromen als het goed is.

eh , geen idee zit in 3 vwo met latijn . dus ben er ook niet mee bezig .

Wat een toevoeging aan dit topic! Heel goed. ^-^

nee hoor, bij onze opleiding kom je met kader ook nog op niveau 4. iig, kan misschien verschillen, hoeft niet altijd zo te zijn. bij ons hebben ze ook geen niveau 3 btw, alleen 4 & 2.

Zonder diploma kun je doorstromen naar Mbo niveau 1
Vmbo-basis naar mbo 2
Vmbo-kader naar mbo 3 of 4
Vmbo theoretisch naar mbo 4

Ja klopt =)

inderdaad

Ja volgens mij ook! En niveau 1 is zonder diploma dacht ik.

En van vmbo theoretisch kun je ook nog doorstromen naar de havo :stuck_out_tongue:

Ik haal dit maar omhoog, ik heb n vraag,en hoo dat iemand m kan beantwoorden!

Ik heb in de 1e en 2e klas VMBO basis plu LWOO gedaan [ja I know, best dom ghehe, terwijl ik eigenlijk toch best slim zonder dat ik t arrogant bedoel]
Dus na mn 2e jaar ging ik van school af om bepaalde redenen, op mn nieuwe school zagen ze dat ik goeie cijfers haalde en zeiden dat ik gevorderd ben tot 3e klas VMBO kader, ik doe nu profiel alles, en dit is al mn examenjaar, maar eigelijk zou ik zo graag VMBO-t willen doen, ik kan dit nu niet meer doen omdat ik vast zit aan mn profiel zegmaar en nu al mn examen jaar doe,maar zou zo gaag vmbo-t willen doen zodat ik misschien nog drna HAVO kan doen, of is dat ECHT onmogleijk? :frowning_face:

Volgens mij als je echt wil en goede cijfers hebt kun je misschien van b4 naar t4 gaan en dan van t4 naar h4. alleen dan zit je wel 3 jaar in de 4e.
maar dat kun je misschien beter met je decaan bespreken?