Mbo laboratoriumonderwijs ?

Hoi,
ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe opleiding, en het Roc eindhoven sprak me wel aan. Het gaat om de opleiding Laboratoriumtechniek, het liefst ga ik de kant van chemie op, maar in de eerste jaren zit alles bij elkaar.

Nu vraag ik me af of er hier meiden zijn die op deze opleiding zitten ? Heb een aantal vraagjes… :slightly_smiling_face:

Zoals hoe zit het met praktijk ? Heb je ook praktijk biologie?, en wat zijn daar de werkzaamheden dan ?

kun je nog naar de open dag? of info op de site vinden, denk dat je daar ook wel wat aan hebt. daar kun je namelijk gewoon je vakken vinden je die je krijgt, en bij de open dag kun je het ook gewoon vragen :stuck_out_tongue:.

Nee de opendag is helaas geweest :slightly_smiling_face: Vandaar !
En de info op de site is niet zo specifiek dan waar ik op doelde …

ik heb het een paar maanden gedaan.
Ja je krijgt biologie praktijk ik moest allemaal verschillende cellen via de microscoop bekijken je werkt heel veel met microscoop. En je krijgt chemie praktijk.

ah kijk mooi :slightly_smiling_face:
Heb je ook op het roc in eindhoven gezeten ?

Oja, nu valt me nog wat in, tijdens biologie praktijk, moet je daar ook bijvoorbeeld een hart ontleden en die werkzaamheden ? Want dat zie ik niet echt zitten …

nee op de leijgraaf in Oss.
Ik weet dat niet alleen cellen onderzocht en ik ben al gestopt. Maar hoorde wel dat je ook moet bloed moet werken in het derde semester bij mij op mn oude school. Maar ik ben dus gestopt dus maak het niet meer mee.

Ah ok, tja met bloed werken dat vind ik niet zo erg, alleen dingen zoals een hart ontleden heb ik een zwak voor…

Oh ik heb het net aan mn pa gevraagd die zit ook bij de laboratorium op vo en hij zei waarschijnlijk wel. Maar meestal is dat een varkenshart bij hem igg omdat het veel op de mensenhart lijkt. Maar ik weet niet of je dat krijgt want na 2 jaar moet je toch kiezen welke richting je doet?

Ja naja, voor een keertje moet ik me er dan maar overheen zetten denk ik, als het maar niet bij ieder practicum ontleden is, en ik moet idd na 2 jaar kiezen.