MBO/HBO Verpleegkunde

Hoi!
Ik vroeg me af of hier meerdere meiden dit jaar aan de opleiding Verpleegkunde beginnen op het MBO of HBO. Ik begin dit jaar op niveau 4 (MBO) en het lijkt me leuk om met andere meiden hierover te praten en elkaar tips te geven of elkaar helpen met dingen die we niet snappen! Meiden die al bezig zijn met de opleiding mogen natuurlijk mee kletsen :grinning:

Als dit niet mag, sorry!

succes met je opleiding!
ik ben zelf bezig met verzorgende ig (niveautje lager) maar als ik het financieel rond krijg wil ik misschien verpleegkunde ook wel achteraan doen :slightly_smiling_face:

Ik doe een MBO-4 studie, en ga volgend jaar mijn afstudeerjaar in!

Ik doe nu ook VIG (verzorgende IG) maar daarna ga ik verpleegkunde 4 doen :slightly_smiling_face:

Ik ga er in september mee beginnen eerste jaar

Leuk allemaal!

Cleopeo: heb je nog tips voor ons die binnenkort gaan beginnen? :grinning: Ik maak me persoonlijk nogal zorgen om die 10 voor medisch rekenen :")

Pfoe. Ik zou zeggen, stel niks uit! (maar dat is natuurlijk wel voor alles zo) In het begin komt er zoooveel op je af omdat het natuurlijk allemaal nieuw is en ook gelijk heel erg veel. Ik zelf heb altijd een beetje in het voren gewerkt met leerstof en opdrachten, en écht (!!!) dat helpt je enorm. Op die manier kun je alles een beetje rustiger aan gaan doen en heb je zoveel meer tijd voor je tentamens.

En betreft het medisch rekenen: hééél veel gaan oefenen.
Op mijn school werken we met percentages, dus niet met cijfers. En wij moesten dus op onze medisch rekenen toets 95% halen. En we kregen 60 vragen. Dat betekend 2 of 3 fout ofzo. Ik vond het zelf in het begin ook heel erg moeilijk, tot dat ik heel erg veel ging oefenen. En dat heeft me heel erg veel geholpen. En godzijdank heb ik dat tentamen ook behaald, haha.

Misschien kun je alvast beginnen met het verdiepen met de verschillende soorten? Is genoeg informatie te vinden op het internet.
Je krijgt, oplossingen, verdunningen, medicatie in %, medicatie in mg/ml, infuussystemen, zuurstoftoediening, BMI (kreeg ik niet in de toets), en vochtbalansen.

Ik meld me! Ik ga naar het tweede jaar HBO-V.

Die 10 is goed te doen hoor, als ik voor mezelf spreek. Wij kregen er les in, en er is voor elke som wel een formule die je kunt gebruiken. Je moet alleen even je eigen handigheid erin proberen te krijgen. Bij mij op school mocht je bovendien ook een grafische rekenmachine gebruiken, dus als je het niet goed snapte kon je daar nog alle formules in plaatsen.

Ik ga dit jaar ook beginnen met een MBO 4 Verpleegkunde :slightly_smiling_face:

Ik moest een 9 halen maar haalde een 10. Het is gewoon heeeel veel oefenwerk.

Iemand die weet als ik naar niveau 4 ga of ik dan weer m’n rekentoets moet behalen? En of ik vrijstelling krijg of EHBO want dat certificaat heb ik al.

Wij deden het met een normale rekenmachine.
Elke school is daar anders in.

Leuk zoveel meiden :grinning:

Disaronno: nog gefeliciteerd!

Cleopeo: Ik zal alvast wat rondsnuffelen op dat gebied, wie weet helpt het wel! En ik probeer zelf nooit zoveel uit te stellen maar ik kan nog wel eens het overzicht verliezen als er heel veel op me af komt dus dat wordt héél goed plannen. Gelukkig is mijn rekenen redelijk (zit gewoon op niveau 4) maar het is toch anders haha :grinning:

Flashback: Wel fijn dat je eerst een rekenmachine gebruiken (als dat bij mij tenminste ook zo is), handig om het dan even door te krijgen :slightly_smiling_face:

Wormstache: Dat weet ik niet, misschien kan je een keer bellen naar die afdeling? Het lijkt me wel dat je vrijstelling krijgt of het verkort kan doen ofzo, hoewel je volgens mij dat ehbo bij moet houden of niet?

Va Va Voom: Leuk! Welke school? :grinning:

Volgend jaar ga ik hbo-V doen :slightly_smiling_face:

Waar gaan jullie studeren?

Ik ga HBO-V doen op Avans, in Den Bosch :slightly_smiling_face:

Veel succes iedereen!

Alfa College, Groningen (:

Ik ga in september beginnen met hbo-v in Antwerpen:) Ik ben erg benieuwd!

Up!

Ik begin in September aan HSZuyd!