MBO doktersassistente of Laboratorium(techniek).

Hallo,

Ik zit in 4TL en moet over een paar maanden mijn vervolgopleiding kies. Ik twijfel nog of ik naar havo wil of niet, maar ik moet dus sowieso een opleiding kiezen.

Nu wil ik graag doktersassistente of Laboratoriumtechniek. Voorlopig is dat laatste mijn eerste keus.

Nu vroeg ik mij af of er ook meiden zijn die 1 van deze opleidingen doen? En hoe bevalt die? Ik ken namelijk niet iemand die die opleiding doet en ik wil graag horen wat de ervaring met deze opleidingen zijn. :]

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik vond geen actuele topics hierover.

ik heb doktersassistente gedaan, maar ik vond er niks aan! de rest van mijn klas daar vond het wel superleuk! Dus het ligt vast aan mij :stuck_out_tongue:
Het was daar wel heel gezellig, op welke school ga je het volgen?
Je moet leren telefoontjes plegen met patienten, dat vond ik altijd heel grappig. haha nouja ik ben nu maar naar de havo gegaan. Mij beviel de doktersassistenteopleiding in ieder geval niet echt…

Dat weet ik nog niet haha. :] Ja maar ik ben dus ook bang dat het niveau te laag voor mij ligt… ik sta nu op TL een 7,5 gemiddeld en ik denk dat ik op het MBO dus wel iets uitdagends nodig hebt.

Wat voor vakken krijg je dan zeg maar? Want urine en bloed nakijken en assisterende dingen doen lijkt mij gewoon leuk. Maar Laboratoriumtechniek is nog steeds 1e keus maar ik weet het gewoon niet goed haha. Ik ben bang dat ik een verkeerde keuze maak.

nvt

^

Bedankt daar heb ik wel wat aan. :slightly_smiling_face: Ik heb het helemaal gelezen haha. Maar begrijp ik goed dat je dan havo na je vmbo-t hebt gedaan? Maar vind je het niveau van de opleiding ook makkelijk? Want ik ben als de dood dat ik iets moet gaan doen wat onder mijn niveau is.

Die medische dingen en het lab lijken mij dus het leukst. Het administratieve deel heb ik niet zo superveel mee en daarom twijfel ik dus, aangezien dat volgens mij het grootste deel van de opleiding is? Ik ga sowieso nog wel naar een open dag over een paar maanden haha.

nvt

Oke dankjewel. :grinning: Ik heb het helemaal gelezen en ik heb nu wel een beetje door wat ik kan verwachten! Ik ben zelf ook wel iemand die het niet zo erg vind om te leren en dus af en toe een boek door te kijken, dus dat komt ook wel goed.

Het lijkt me nog steeds wel leuk, ik ga ook maar eens op de open dag kijken. Hoewel ik weet dat inderdaad daar alles rooskleuriger verteld word. :] Dat is inderdaad wel vervelend dat je dat per se moet doen, ik zou denk ik ook gewoon eerlijk zijn hoor haha. Ik zie het nog wel, ik twijfel sowieso nog heel erg tussen mbo en havo.

Heel erg bedankt in ieder geval!! Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten, ook al is het mijn tweede keus qua opleiding. Kun je hem trouwens ook verkort volgen als je TL doet?

Ja ik woon in het Noorden dus ik denk ook niet dat ze hem hier verkort hebben. :x Nouja het is maar 3 jaar dus zolang is dat ook niet. Ik wil eigenlijk ook geen doktersassistente worden, de opleidingl lijkt me gewoon leuk. Ik wil graag naar het HBO en dan wil ik journalistiek of iets medisch dus. Ik weet nog niet precies wat, dus dat maakt het wel moeilijk. Al zie ik mezelf eerder een medisch beroep uitoefenen dan een goede journalist worden…

Maar doe jij BOL of BBL? BOL zeker? Want volgens mij was dat 4 dagen school en 1 dag werk of stage toch? Loop jij stage op een poli of bij de huisarts? :stuck_out_tongue:

Veel vragen sorry haha ik vind het gewoon interessant.

Haha ja dat snap ik. Bij een huisarts moet je meer assisteren denk ik, dan bij een poli. Maar volgens mij hangt dat ook wel van de poli af of niet? Want een kinderpoli lijkt me niet echt saai. :stuck_out_tongue: Maar ik vraag me nou af, wat doe je als iemand helemaal overstuur daar wegkomt omdat ie bijvoorbeeld te horen heeft gekregen dat ie een erge ziekte heeft? Of als iemand over de telefoon vraagt welke ziekte hij kan hebben, en het lijkt op een erge ziekte. Dat lijken me eerlijk gezegd best wel moeilijke situaties.

Ja je kan ook in een lab werken, dan heb je laboratoriumtechniek nodig. Dat is dus mijn eerste keus haha. Ik heb nog niemand gehoord die dat deed dus ik ben wel heel benieuwd eigenlijk. Ik twijfel alleen omdat het 4 jaar is. En omdat ik niet zo sterk ben in natuurkunde, en omdat ik niet weet of het iets voor mij is. XD Maar ach ik zie het wel haha.

… nvt

Oh haha dat leek mij juist wel leuk! Maarja daar heb je denk ik wel gelijk in. Zit zelf ook nog op een kinderpoli vanwege mijn diabetes en het is meer administratief denk. Je moet zeker kinderartsen assisteren?

Ja dat leer je ook wel denk ik. Maar het lijkt me op sommige vlakken best wel moeilijk!

Ja lab techniek is wel veel natuurkunde, ben ik niet zo goed in dus ik moet nog maar even kijken. Ik ga sowieso nog wel naar open dagen, als ik weet welke school me leuk lijkt haha.

ik doe nu 2e jaar laboratoriumtechniek.
tot nu toe nog geen natuurkunde gehad… ik las in je andere post dat je dat namelijk niet zo zag zitten.
maar als je meer wilt weten note me!
ik wilje graag wat vertellen der over:)

ik zit op zadkine marconiplein rotterdam trouwens. dus als je daar ook heen gaat kan ik je ook wel wat vertellen over de sfeer enz.

Oke ik heb je genote! :slightly_smiling_face:

Upjee. :stuck_out_tongue: