Maybe we're not meant to be...

hey meiden

Ik ben nu al 10 maanden samen met mijn vriend en we zijn beide 16. Laatste tijd gaat het niet zo super. Hij word namelijk erg snel kwaad en ergert zich aan mijn verleden. Ik ben zijn eerste vriendin, maar hij niet mijn eerste vriend en hij geeft me het gevoel dat hij dit niet accepteert. Hij wordt kwaad om de domste dingen zoals bv: te laat komen op een afspraakje (5-15min)Ik begrijp dan wel dat hij kwaad wordt, maar dit kan weken duren…
Er zijn ook veel goede kanten aan onze relatie. Het is een goede jongen op het vlak van hoe je je als een heer moet gedragen, hij is echt wel lief en heeft een super gevoel voor humor(buiten het kwaad en koppig zijn). Ik ben sociaal en heb ook veel mannelijke vrienden en mijn vriend is een jaloers type. Hij vindt het niet leuk als je een jongen begroet met een knuffel bv. Hij zal er misschien niets op zeggen, maar je ziet dat hij zich er aan ergert en als we ruzie hebben dan haalt hij die dingen naar boven. Het naar buiten gaan is soms wat ingewikkeld, namelijk ik kom uit een gezin waarin een relatie hebben te strengste verboden is. Als we naar buiten gaan dan moet ik smoesjes verzinnen, wat op zich niet leuk is. Mijn vriend komt uit een meer losser gezin, waardoor hij kwaad wordt als ik niet buiten kan en dergelijke dingen. Hij steunt me daar niet altijd mee. We verschillen duidelijk van normen. Wij zijn beide nog heel jong en heb het al moeilijk met mijn ouders waardoor dit nog een extra gewicht is op mijn schouders. Ze zeggen dat je alles zou doen voor de liefde van je leven, maar is hij wel de liefde van mijn leven? En begrijp me niet verkeerd, want ik hou wel van hem, maar ik weet niet ofdat dat genoeg is, misschien moet ik mijn geluk boven hem zetten. Ik heb in deze 10 maanden niet echt een moment gehad dat het goed ging. Na een paar dagen hebben we weer een discussie, oftewel om mijn verleden of gwn iets doms. Ik weet me zelf geen raad meer, wat zou ik moeten doen?

#Y

Hey Yara

Ik vind dat jullie niet zo goed bij elkaar passen om eerlijk te zijn. Jullie zijn nog veel te jong om elkaar te begrijpen op zo’n situations. Jouw vriend moet jou altijd steunen en begrijpen en hier is dat niet het geval, spijtig genoeg! Geef elkaar wat tijd en ruimte om het op te lossen.

#S

Hey Sandra

Heb jij enkele tips om dit over te brengen aan hem? Je zal best begrijpen dat dit niet makkelijk is.
Bedankt

Iemand die je elke keer maar naar beneden haalt om wat jij in jouw verleden hebt gedaan zou ik niet de liefde van je leven noemen.

‘‘te laat komen op een afspraakje (wat ik doodnormaal vind, want wij als meisjes hebben nu eenmaal wat tijd nodig)’’

Deze zin vond ik echt even belachelijk? Als je veel tijd nodig hebt, begin dan eerder. Dat je een meisje bent, betekent niet dat je dat als excuus kunt gebruiken om te laat te komen. Dat hij dan weken boos blijft vind ik dan weer overdreven, maar dat hij er in eerste instantie boos om word is gewoon terecht.

Ik denk dat jullie gewoon heel erg verschillen, en dat dat zonder communicatie in ieder geval niet opgelost gaat worden. Jij begroet mannen met een knuffel, maar zelf zou ik dat ook niet chill vinden als mijn vriend met allemaal dames knuffelt. Wij denken daarover hetzelfde, maar jullie duidelijk niet; jij vind het normaal, hij niet. Net als dat alles stiekem moet; ik snap dat jij geen keuze hebt, maar ik snap ook dat dat soms moeilijk voor hem is (want het is niet zoals het ‘normaal’ zou gaan).

Praat dus meer met elkaar, want zoals ik het lees gebeurt dat te weinig. In een relatie moet je het over zulke dingen hebben, al helemaal als daar verschillende gedachtes over zijn. Vraag hem waarom hij die knuffels met jongens zo erg vind, vertel hem dat hij je kan vertrouwen, maar als hij dat echt niet fijn vind… dan moet je misschien ook wat meer rekening met hem houden. Net zoals hij ook meer rekening met jou moet houden wat betreft je thuissituatie.

Praat in ieder geval over die verschillen, en kijk of je er samen uit kan komen zodat beide partijen elkaar begrijpen. Lukt dit echt niet, dan gaat het gewoon niet werken. Maar als je in 10 maanden tijd niet echt gelukkig bent geweest, moet je je afvragen of het de moeite überhaupt wel waard is.

Precies dit. En dan vooral dat telaat komen is het eerste wat ik las. Dat is niet doodnormaal… als dat je houding is ga je het nog lastig krijgen.
Maargoed. Praat gewoon met elkaar en als dat niet werkt dat houd het gewoon op.

Hey, met te laat komen heb ik het maar over 5minuten. Als ik aankom dan is hij kwaad en moet ik een halfuur lang smeken en zeggen dat het niet meer zal gebeuren. Praten en mijn gevoelens uiten heb ik al eens gedaan waarop hij zei dat ik overdreef en ik vond van niet, ik moet ergens mijn hart kunnen luchten toch.

Ook 5 minuten is telaat. Als iemand dit bij mij elke keer zou flikken zou ik op een gegeven moment ook geïrriteerd raken. Afspraak is gewoon afspraak. Maargoed, dat is maar een klein ding van dit hele verhaal. Als dit mijn vriend was, dan was het gisteren nog uit gegaan. Het klinkt niet echt als een gezonde relatie puur omdat jullie gewoon echt te verschillend zijn. In plaats van dat je elkaar dan aanvult, komt er bij jullie volgens mij alleen maar overal gedoe van. It just doesn’t work als ik het zo lees.

Dat is waar, bedankt voor je reactie trouwens.

Dit ook ja, ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn vriend te laat komt, ook al is het maar vijf minuten. Dat hij daarvoor lang boos blijft hoeft ook niet.

Maar waarom moet jij steeds smoesjes verzinnen om weg te gaan? Weten je ouders van deze relatie? Ze weten neem aan wel iets aangezien je al meerdere relaties hebt gehad.

En zoals de anderen al zeggen, praat over de dingen die jullie dwars zitten. Met wie knuffel jij? zijn dat random jongens of zijn dat echt alleen jou vrienden? Daar zit ook wel een verschil in vind ik namelijk. Als het vrienden zijn vind ik dat hij zich niet druk hoeft te maken, als het geen vrienden zijn vind ik wel dat niet iedereen zijn meisje hoeft te knuffelen.

Mijn ouders weten niet van deze relatie en de vorige relaties waren niet bepaald erg lang, dus dat hadden ze al helemaal niet door. Als ik iemand knuffel dan is dat maar een vriend, zelf ben ik niet een persoon die iedere gast gaat knuffelen, maar ook dat mag niet want volgens hem zijn alle gasten hetzelfde.