Max aantal foto's? (spiegelreflex)

Hallo!

Laatst heb ik de Canon 100D aangeschaft. (503 euri’s!) Mijn buurvrouw heeft een foto opleiding afgerond en ik stond dan ook te springen om m te laten zien. Na een leuk gesprekje was het. ‘‘Hoeveel klikjes maakt die?’’

Is het waar dat je camera maar een bepaald aantal foto’s kan maken en dan versleten is? Denk aan 100.000 foto’s of zo

Alvast bedankt!

de capaciteit is als het goed is 64mb, dus zouden er 65.536 foto’s op kunnen, ik denk niet dat hij dan helemaal versleten is, maar wel vol, en ik denk ook wel langzamer

Dankjewel!

Het is niet je camera die verslijt, meer de sluiter (deel wat ervoor zorgt dat de foto genomen word). Daar zit een maximaal aantal foto’s aan verbonden per model vanaf moment van fabricage. Het is echter geen ‘klokwerk’. Stel je voor dat 65.000 de max is kan hij nog tot 80.000 door gaan, misschien wel meer.

Verlaagt dan de kwaliteit? Of kapt -ie- er helemaal mee? Of blijft het hetzelfde?

Als je sluiter kaduuk is dan kun je je camera beter vervangen, sluiter laten repareren kost meer dan de body zelf. De kwaliteit word naarmate de sluiter het kan begeven misschien iets minder maar niet drastisch minder. Wanneer je sluiter kapot is is het einde oefening in feite (bij de professionele modellen loont het vervangen van de sluiter soms wel, ligt eraan wat voor model je koopt).

Dankjewel!

Gezien de vraag is beantwoord, en dit de volgende keer in het algemene topic (http://forum.girlscene.nl/forum/fotografie/algemeen-vragen-fotocamera039s-fotografie-bewerking-2-234567.0.html) kan: een slotje!