Maten van Vans?

Hi,

Ik dacht dat er al wel zo’n topic ofzo zou zijn, maargoed, ik kon niks vinden.

Ik wil graag vans bestellen op internet, heb al heel veel leuke gezien, maar ik weet niet hoe het precies zit met de maten?
Size 6 = maat 37 (heb ik dus), maar vallen Vans gewoon normaal, of vallen ze groot/klein uit?

Ik heb maat 37, maar weet dus niet goed welke maat Vans ik moet bestellen.
(ik wil graag vans era of authentic, is mss handig om te weten.)

Alvast heel erg bedankt! <3

Liefs,
Marieke.

Volgens mij vielen ze bij mij wel goed. Maar misschien kan je het beste eerst ergens Vans gaan passen, en dan bestellen? Dan weet je het iig zeker!

Ik heb gewone rode en die vielen precies zoals mijn maar is, dusja…

Dankjewel allebei! tsja, passen wil ik wel, maar weet niet goed waar, hier in de buurt worden ze niet echt verkocht.
Maar maat 37 is maat 6, toch?
Heb er naar gezocht, maar vond niet echt duidelijk iets, en ben heel bang dat ik de verkeerde maat bestel :’)

Ligt een beetje aan het model. Sommige modellen vallen bij mij iets groter dan andere. Maar ik heb ook smalle, kleine voeten. Maar ik koop alsnog altijd gewoon maat 36.

37 is 5.5 voor mannen. En ze doen de maten bij vans volgens mij altijd volgens “men” size. Kan wel even kijken.

hm okee, dus als ik gewoon de normale maat bestel, zou dat wel goed moeten zijn denk je?

Ja men us is 5.5 en women us is 7. Gewoon even kijken welke zij doen, want op de dozen en schoenen staan beide maten.

ooh okee, even kijken dus of er een foto van de doos bijstaat (:
(of een europese maat.)

ik heb zelf ongeveer maat 39. Dat is men us 7 en womens us 8.5
maar ik weet het niet precies gewoon goed opzoeken inderdaad :grin:

okee, dankjewel (:
Nog iemand?

op school zei namelijk iemand dat 'ie normaal maat 39 had, maar bij z’n vans 37 ofzo, omdat die zo groot uitvallen…

Ik heb normaal 41,5 en in Vans 42 (41 zit ik net tegen de rand aan dus bij mij vallen ze gewoon. (en ik heb skate+era’s)

okee, dat zeggen de meesten toch wel hier… vreemd dat diegene dat zei dan, dat ze zo groot vallen.

Ik heb normaal 37/38, en mn vans zijn maat 37, maar ze zijn alsnog een beetje te groot

hmm. ik twijfel best wel nu.
toch maar een maat kleiner bestellen misschien dan.

Heb je geen Frontrunner in de buurt?
Je kan ook 2 paar anders bestellen & dan 1 paar terugsturen? Zo doe ik 't altijd bij H&M haha.

Ik heb van mezelf 39/40, en moest van Vans echt 38 hebben. Nu ik ze al een tijd heb beginnen ze een beetje te groot te worden. Dus ze vallen bij mij wel erg groot.

Nee, geen Frontrunner in de buurt helaas :confused:
en 2 paar bestellen en dan eentje terugsturen gaat ook niet, want ik wil ze op ebay kopen, en volgens mij kan dat dan niet.
Maar wel raar dat ze bij sommige mensen dan wel groot uitvallen en bij andere niet…?

Bij mij vallen ze gewoon normaal, zowel authentics als era’s. Ik heb ze ook eerst gepast in een winkel voor ik ze op ebay ging bestellen.
Misschien moet je dat toch even doen voor de zekerheid. Heb je ook geen amigo/coach/sneakers/american base/britains in de buurt zitten?

Dit is btw wel een fijne site om je schoenmaat te berekenen voor in andere landen: http://www.convertworld.com/en/shoe-size/

^nee, niet echt in de buurt helaas ;/
Maar misschien moet ik dan toch maar een keer de trein pakken naar de stad ofzo (: want het is wel vaag, sommige mensen hebben zo’n 2 maten kleiner bij vans, en anderen weer gewoon de normale maat.
Dankjewel voor de site, ga even kijken (:

Aah ik heb deze week vans authentic gekocht =)
Je moet trouwens wel opletten want er is een verschil tussen UK en US en ook dus tussen mannen en vrouwen zoals al gezegd. Vans authentic vielen bij mij precies zoals mijn echte maat is zeg maar.