Maten bij ZARA

Hallo, ik zie iets leuks bij de online shop van Zara, maar ik vraag me af hoe die maten uitvallen ?? kleiner dan normaal of groter ??

Het is bij een shirtje/topje, als ik bij veromoda, only of H&M wat haal heb ik meestal maat 36/38, kan ik dan gewoon dezelfde maat nemen ??

sorry voor dit onzin topic, maar ik heb slechte ervaring met online bestellen :stuck_out_tongue:

ik zou gewoon dezelfde maat als anders nemen. en als je dan toch tussen 2 maten zit zou ik een 38 nemen, persoonlijk vind ik het minder erg als je kleding wat losser zit dan te strak zit. vind dat de maten bij de Zara wel redelijk normaal vallen.

Ik vind de maten een beetje groot vallen. Ik heb normaal XS/S en ik kocht een short in maat XS maar hij was best een stuk te groot. Maar dat is waarschijnlijk niet bij ieder persoon/kledingstuk, dus dan ben ik het eens met 110507.

Ik heb zelf maat 36/38 en bij sommige shirtjes zit een M precies goed, maar bij anderen zou ik echt een L moeten kopen terwijl ik dat bij de vero moda of zo nog nooit heb gehaald. 't Verschilt echt per shirtje bij mij, maar als je moet kiezen zou ik voor de grotere maat gaan!

Ik vind Zara meestal wel gewoon normaal vallen eigenlijk. Maar ja, het is Spaans, en Spaanse mensen zijn over het algemeen wat kleiner dan Nederlanders. Daarom is het soms misschien wel nodig om een maatje groter te nemen. Ik zou denk ik een 38 nemen, en anders neem je ze allebei en stuur je er ééntje terug? Dan kun je gewoon thuis even passen!

Gewoon normaal.

Ik vind de Zara écht niet normaal vallen eigenlijk. Daarom bestel ik er ook nooit iets online, vooral met bloesjes is het een drama :’)

Volgens mij moet je daar echt een perfecte verhouding voor hebben, wil je hoppa meteen de goede maat pakken hoor. Daarmee bedoel ik dus dat je ‘helemaal maat 36 bent’ of ‘helemaal maat 40’. althans, dat zijn mijn ervaringen.

Maar, misschien komt het omdat ik lang ben. Naja, ik zou eerder een maat groter nemen iedergeval.

Sommige dingen zitten bij de borsten erg strak… verder valt et denk ik net iets groter dan H&m, dus zoals beschka ofzo?

Groter dan H&M? Dus echt niet! ik heb maat xs/s en bij de zara S. dus ik zou voor de grotere maat gaan. :slightly_smiling_face:

Ik vind Zara kleding ontzettend klein vallen! Ik heb maat M/L en bij de Zara moet ik altijd een XL. Erg vreemd.

Zara komt ook uit Spanje, daar zijn de maten kleiner.
Ik had een keer een italiaanse jas aan en die was veeeeeel te klein!
ik moest een 38 aan voordat ik echt weer kon ademen en normaal heb ik maat 34, dus ik denk dat voornamelijk het zuiden van europa de maten kleiner vallen.
en bij de Zara heb ik zelf ook, bij broeken vooral!

Ik vind de maten normaal vallen eigenlijk, ik heb XS en meestal past mij wel alles… Enkel de blousjes zitten soms wat wijd bij mij maar ook niet té. 'k Heb zelf al meerdere keren iets besteld bij Zara (voornamelijk blazers) en ik vond het perfect zitten!

Ik heb bij de zara altijd de maat die ik gewoon overal heb.

Bedankt allemaal :slightly_smiling_face:

Ik zit nu ook opeens aan een bikini te denken, maar dat lijkt me niet verstandig denk ik om via internet te bestellen, helaas voor mij is de dichtsbijzijnde Zara een uur rijden van mij vandaan :frowning_face:

Ik vind Zara vaak klein vallen.

Ik vind het ook altijd erg moeilijk en ik bestel meestal de maten waar ik tussen twijfel en dan stuur ik er een terug :wink:

Zara valt bij mij klein. Normaal altijd een S van shirtjes, bij zara meestal een M.