Mastopathie

Ik heb geen ander topic hierover gevonden dus ik denk ik maak er 1 aan.

Ik ben vanochtend langs de dokter geweest aangezien ik alweer zo’n 2maanden last heb van me borsten. Normaal had ik het vaak wel zodra ik ongesteld moest worden maar nu heb ik er eigenlijk constant pijn aan. De dokter heeft gevoeld en verschillende dingen gevraagd en gezegd dat het om mastopathie gaat. Goedaardige zwellingen van de borstklieren of hoe je het ook moet uitleggen.
Dus nou ik op internet een beetje rondkijken van hoe en wat maar ik kan eigenlijk nergens echt verhalen vinden van mensen die het ook hebben. En wat die tegen de pijn doen en met eventueel wat meer uitleg erover of dingen waar je op moet letten. Me vraag is dus of er hier ook meiden zijn die er last van hebben en wat doen jullie er zoal aan? Of weten jullie nog punten waar je op moet letten. Dat ik bij de dokter zat dacht ik niet meteen aan zulke vragen moest ik het eerst even verwerken.
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Hier heb je misschien niets aan, want ik heb hier (gelukkig) geen last van. Ik denk dat je toch het beste even langs kan gaan bij de dokter/apotheek, niet perse met een afspraak, maar wie weet hebben ze foldertjes of sites, succes!

apotheek heeft daar niks over. Niet van elke aandoening is er een folder in de apotheek

^ Sorry hoor, ik probeerde alleen maar iets te bedenken wat kon helpen.

http://www.lotgenotenforum.nl/forum/showthread.php?7789-Mastopathie-(goedaardige-borstafwijking)

Sterkte :slightly_smiling_face:

En ik bespaar haar alleen maar een nutteloos ritje naar de apotheek.

a super ga ik daar is even op kijken of ik nog wat meer informatie kan vinden. Heb sowieso ook nog even een vervolg afspraak gemaakt bij de dokter voor meer informatie.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf nog nooit van de term gehoord heb. Maar het klinkt zeer vervelend, sterkte ermee en ik hoop dat je meer te weten komt en dat er iets aan gedaan kan worden.

Ik heb het ook, bij mij werd er toen een echo van m’n borsten gemaakt en zo kwamen ze erachter. Ik had een periode met veel pijn. Nu heb ik soms nog weleens pijn maar niet zo vaak meer gelukkig.
Ik doe er trouwens niks aan.