Master in het buitenland

Hooi,

is er hier iemand die een master in het buitenland heeft gedaan?
Hoe heb je dat geregeld en hoe beviel het?

Na mijn HBO Bedrijfskunde MER ben ik aan het overwegen om een master in het buitenland te doen (als het financieel meezit). Mijn voorkeur gaat uit naar Oceanië of Canada.
Masters die mij interessant lijken zijn:
Strategic Management
International Management
Project management
Operation Management

Als ik op www.mastersportal.eu kijk en strategic management invoer met New Zealand of Australia, dan zijn er geen resultaten. Operations Management is op deze site al helemaal geen optie, terwijl deze masters wel in Nederland worden gegeven. Ook Information Management is geen optie, maar ook deze wordt op meerdere universiteiten in Nederland gegeven.
Laat de site gewoon niet alles zien, of worden er echt zo weinig Master opleidingen aangeboden in Oceanië?

Als ik trouwens google naar anderen hun ervaringen dan vind ik geen recente berichten. Alles dateert uit 2013 of eerder. Maar volgens mij gaan er tegenwoordig best veel studenten naar het buitenland, of heb ik dat mis?

ff

^dankje, die mastersportal wordt aangeraden door de overheid :cold_sweat:

Annual indicative fee for international students $41,040.00

Holy moly wat een geld kost dat in de link van Juno…

^ van die prijzen wordt ik ook bang, want je moet je levensonderhoud kosten er ook nog bij gaan rekenen.

Ik had ook prijzen van 20.000 euro gezien, maar dan bieden ze niet de masters aan die mij interessant lijken :cold_sweat:

Ik ben van plan mijn master in Kopenhagen te doen, -wat natuurlijk iets minder regelen is- dus geen ervaring met Canada/Oceanië. Veel succes nog met zoeken!

Je moet wel rekening houden als je naar Canada gaat (ik denk trouwens Oceanië ook maar weet ik niet zeker) dat de huizen ONTZETTEND duur zijn. Daarentegen is voedsel wel goedkoper, maar kleding weer duurder.