Master in België

Ik ben mij aan het verdiepen maar omdat ik als hbo in Nederland vrij weinig in aanmerking kom voor een master, ben ik aan het kijken voor een eventuele master in Belgie.

Nu had ik deze master gevonden: http://www.masterstudies.co.nl/Master-in-Human-Resource-Management/Belgie/Antwerp-Management-School/ en die lijkt mij echt super leuk maar dat is pas een master ná een master…

Kan iemand mij vertellen hoe het master systeem in elkaar zit in België en waar ik nog meer masters kan vinden? Ik kom er namelijk niet helemaal meer uit zelf.

Je kan meestal een master pas beginnen als je de bachelor van die opleiding hebt gedaan + je moet voldoende studiepunten hebben (bv. voltijds 1 jaar = 60 nodige studiepunten).
In welk domein kijk je juist?
Weet je wat een professionele bachelor is? Dat is via hogeschool, heb je daarvoor al rond gekeken? Sommige professionele bachelors kunnen (voor de iets theoretischer gerichte studenten) doorrekken met extra master, dus op universiteit (bv. voor research).

Een master in Belgie is wel veel zwaarder dan in Nederland, dus hou daar wel rekening mee.

^Oh oei… hmm wil denk ik sowieso naar de open dag om te kijken maar dat is wel een goed aandachtspunt, dankje!

@hongerigbrein, nee een professionele master ken ik niet. Gok dat dat hetzelfde is als een hbo bachelor?

Een hbo master heet ook wel een professional master omdat je op een meer toegepaste wijze op master niveau komt. Een professional bachelor is een hbo bachelor.

Ja precies, dat zal dat dan zijn.
Weet je misschien hoe de richting noemt van de HBO bachelor die je hebt gevolgd? Als je op basis daarvan zoekt, kan je misschien de daaropvolgende master vinden? :slightly_smiling_face:

Ik volg de studie HRM (human resource management), die kennen jullie volgens mij in België ook.

Mensen die hier hogeschool (= hbo geloof ik?) volgen kunnen vaak na aan schakeljaar een master volgen. Alleen is het in jouw geval moeilijker om te vinden wanneer het gaat, dus ik zou eens een mailtje sturen naar de school.
vb. https://www.uantwerpen.be/nl/onderwijs/opleidingsaanbod/master-organisatie-management/schakelprogramma/

Ik kan iemand aan de management school ook, het is wel wat duurder, maar ze vindt het heel leuk. Enkel vrij veel groepswerken.

^Wat vind jij iets duurder? Groepswerken vind ik niet erg, doe ik nu ook heel veel dus dat ben ik wel gewend.

Heb je Tilburg universiteit bekeken? Je hebt daar bijv. geen GMAT and minimum cijfer nodig voor de TiSEM faculteit (mocht je die richting op willen)
. Wel is de pre master heavy

vb. master HRM : http://www.antwerpmanagementschool.be/nl/onze-programmas/masters-voor-pas-afgestudeerden/master-in-human-resource-management-(mhrm)
–>€8250 (nuja, studeren in NL is ook duurder, maar hier kost een jaar normaal maar €1000, vandaar)

Ik wil hem nog even uppen.

Ik zoek namelijk een master in verandermanagement/changemanagement.
Veranderen van organisaties en mensen dus. Ik kan het niet vinden.
Weet iemand of dit bestaat in België?