Masking tape topic #1

Hoi! Ik heb al even een zoekopdracht gedaan en er is inderdaad al een topic, maar die komt van juni 2011 en heeft maar een pagina - bovendien was het meer een vraag dan echt een topic. Ik heb zelf een verslaving aan masking tape en als ik er eentje zie moet ik hem meteen kopen haha. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die masking tape/washi tape/decotape hebben, gebruiken, sparen etc. :grinning:

http://media-cache-ec6.pinterest.com/550x/2b/99/15/2b99154ed6b7d0ebcda41cc0f31d341d.jpg

Wat is masking tape?
Masking tape wordt ook vaan decotape, papertape of washitape genoemd maar dit is niet allemaal hetzelfde. Masking tape is een rolletje plakband, maar dan heeft het plakband een leuk kleurtje of printje. Bovendien kun je het het afscheuren en kun je erop schrijven, net zoals washitape. Deco tape is gemaakt van plastic, net zoals normaal plakband, je moet het dus knippen en je kunt er niet op schrijven. Papertape kan gescheurt worden, maar plakt pas als je het nat maakt.

Waar kun je het voor gebruiken?
Om dingen mee vast te plakken natuurlijk, net zoals normaal plakband. Maar omdat het er zo vrolijk uit ziet, is het ook heel leuk om vanalles mee te decoreren en het overal op te plakken. Als je het op papier plakt en het er weer af haalt, heb je ook geen gescheurd papier etc (bij decotape wel). Omdat je erop kunt schrijven is het ook leuk om dingen ermee te labelen.

Waar kun je het kopen?
De Hema heeft heel erg veel verschillende masking tape rolletjes met superleuke printjes. Extra kleine rolletjes zijn meestal verpakt per 4, gemiddelde rollen per 2 en een dikke grote rol 1tje ; allemaal kosten ze zo’n 2.50. De V&D heeft ook een paar rollen maar niet zo’n breed assortiment met leuke printjes. Bij pipoos heb je ze ook ,maar hier zijn ze erg prijzig. De Paperchase (zit o.a in Bijenkorfketens en op Rotterdam Centraal) verkoopt hele leuke, goedkope tape en de Action heeft het ook. Wil je echt originele printjes, dan kun je ze ook online kopen op o.a papierdier.nl, winkelvanpapier.nl en psikhouvanjou.nl Online betaal je er vaak meer voor.

Ik heb die van de Hema (Amerikaanse vlag), maar verder geen. Ik vind ze wel heel erg leuk, ga er zeker meer kopen!

Hoe kan je het verschil zien tussen decotape, plakband en maskingtape?

vraag ik mij af.

Het materiaal - de een papier, de ander plastic, zie je heel duidelijk omdat de plastic tape echt glimt en de papiertape mat is. :slightly_smiling_face:

Dat is echt mooi maar hoe gebruik je het dan en waarvoor en waarop.
x

^ Het is gewoon plakband, dus je gebruikt het door ergens op te plakken. Je kunt er gewoon papiertjes mee op de muur plakken of foto’s in je agenda, maar je kan het ook voor andere leuke dingen gebruiken omdat het zo’n leuk printje heeft. als je op pinterest.com ‘masking tape’ intypet krijg je leuke ideeen :grinning:

Heb vanochtend mijn nagels ermee gedaan haha c:

http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/01cb7d36818811e2bc2222000a1f98f9_7.jpg

Hebben ze in NL ook grotere versies ervan, om kasten e.d. te kleuren? Ik zag ze wel online, maar ik zoek in winkels.

Een vriendin van mij had 2 rolletjes, heeft ze haar kaftpapier mee gepimpt (en later heeft ze haar hele kaft eraf gescheurd xD).
Ik vind t ook wel gaaf, maar ik vraag me af, als je het eraf haalt, blijf je dan geen lijmrest zien? Het lijkt me trouwens ook wel ideaal met scrappen :slightly_smiling_face:

Ik heb een tijdje terug 2 rolletjes gekregen bij mostcutest.com, daar kan je ze ook op bestellen! Heb er verder een keer 4 stuks gehaald bij de action.

Bij de Wibra heb je 3 rolletjes voor 1 euro! Ik kon ze alleen bij onze Wibra niet vinden…