Maskertjes prikken..

Hooi, ik weet niet of meer mensen dit hebben of dat het gewoon een beetje hoort, maar steeds als ik een maskertje op heb dan prikt mn huid echt heel erg, en net had ik ook weer een maskertje op gedaan en toen prikte het weer en later ging ik douchen en was het maskertje er gewoon af enzo en toen bleef het maar prikken, dus nu heb ik er dagcreme op gedaan en nu is het wel over, maar hoort dit of wat…?!

nee, misschien ben je gwn allergisch, voordat je het gaat gebruiken moet je het op de binnenkant van je arm smeren en als het niet prikt of rood wordt dan kan je gwn die masker op je huid smeren

Volgens mij zijn dit geen goede maskertjes voor je huid, want ze horen dit niet te doen. Misschien moet je eens natuurlijke maskertjes maken met fruit enz. Of gewoon andere maskertjes uitproberen.

Ow dat op me arm smeren heb ik nog nooit gedaan maarja…
en ik heb al verschillende maskertjes gebruikt inderdaad, ik had net ook gewoon zo’n frisse met fruit geur en die prikte ook gewoon…

Maar ja, daar zit nog steeds van die chemische troep in. Ik bedoelde, om echt zelf een maskertje te maken met fruit, dat kan zeker niet prikken op je huid, en is soms veel beter dan die uit de drogist. Je kunt er genoeg 'receptjes 'van vinden op google.

bv Voor een droge huid:

• Meng een eigeel met olijfolie en warme honing
  • Zure room
  • Olijfolie
  • Gepureerde avocado

je huid is waarschijnlijk erg gevoelig, heb je wel eens een maskertje van Dr van der hoog geprobeerd die prikken meestal niet.

@WarmingArea_ :Ja, dat zal ik dan wel even een keer gaan proberen. maar toch vind ik het raar, want ik ken zoveel mensen die gewoon maskertjes van de drogist etc gebruiken, maarja ik kan er dan dus blijkbaar gewoon niet tegen ;(

Je hebt waarschijnlijk een droge huid, wat voor maskertjes gebruik je?

Ja ik heb opzich wel een droge huid enzo, maar ik gebruik wel cremetjes daartegen.
maar ik gebruik bijvoorbeeld maskertjes van Montagne Jeunesse (ik weet niet of je dat kent) en verder weet ik niet precies maar gewoon van die die je ook in de drogist koopt enzo.

mijn huid is ook best droog, ik heb een keer een masker van MJ gebruikt, dat waren er 2 aan elkaar en die prikte ook zo erg dat ik dacht AAAH ME HUID SCHROEIT ER AF xD maar dan is het maskertje te heftig voor je en moet je het er meteen af halen. Chocolademasker van MJ prikt bij mij niet (:
misschien kun je een keertje bij de Etos of zo vragen of zij suggesties hebben qua maskers en je probleem vertellen? Zij weten meestal wel hoe aggressief de maskertjes zijn.

haha, ja dat dacht ik dus ook een keer! xd
naja bedankt voor je ‘tips’ , want mn moeder had ook al gezegd dat ik een keer moest gaan kijken voor gewoon een tube met maskertjesspul en dan voor een droge huid.

die maskertjes van Dr van den Hoog vind ik ook fijn!
Ik kreeg ooit van een vriendinnetje van die HEMA-maskertjes (peel off) en toen had ik ze samen met mijn nichtje gebruikt, werden we de volgende dag allebei met een knalrood hoofd wakker. Dus we waren er allergisch voor, haha.

heb je gevoelige huid? Sommige maskertjes zijn niet geschikt voor bepaalde huidtypes. Daarom gebruik ik ze ook nooit omdat ik bang ben . Stel je voor dat je ineens vol pukkels staat na zo’n maskertje omdat je een allergische reactie krijgt ;/

Ja ik heb een best wel gevoelige huid.
maar ik had gisternacht (ik ging logeren met een vriendin dus ik had die dag 2 maskertjes opgehad, maargoed… xd) had ik dus weer een maskertje en die prikte dus helemaal niet, dus het is een beetje apart…

Dat betekend dat het masker goed in je huid doordringt… dat heb ik ook wel eens.

Was dat een fruit masker? Of een cremige? Bij mij prikken de fruitmaskers ook altijd.

Dat was een cremige, en ik had gisterochtend zo’n fruitmasker en die prikte echt heel erg ja…

Ik heb het bij sommige maskertjes.
Maar ik maak ze nu gwn zelf.
Je weet tenminste wat erinzit.
En het prikt niet meer.