Mascara??

Heey
ik ben bijna 14 en gebruik geen
mascara,terwijl veel meisjes uit myn klas dat
dus wel doen. Ik zit er steeds vaker over na te denken om naar
school mascara op te doen,alleen ben ik bang dat
het raar bij me staat ofzow
duss moet ik nou mascara gebruiken ofniet??
&&hoe oud was je toen je voor het eerst mascara begon
te dragen?x
(ps srry voor dit lange verhaal ofzow)

Doe het eens op en kijk in de spiegel of je het leuk vindt staan of niet.
Ik gebruik zelf geen mascara, want ik heb best lange wimpers van mezelf (14 jaar).

Gewoon proberen inderdaad. Anders weet je nooit of het je staat right? Ik was volgens mij nog jonger toen ik begon met mascara, maar ik deed maar heel weinig op.

Je kan anders ook doorzichtige of bruine mascara gebruiken, dat staat natuurlijker.

thnx,
k zal gwn een x n beetje proberen
:hugs:

Begin anders met een klein beetje, niet gelijk heel veel. Ik zou trouwens sowieso niet heel veel doen, die lelijke klodders die ik soms zie…

@artemiss
spinnepoten jha xd

tip niet te veel. En persoonlijk vind ik mascara op je onderste wimpers niet zo mooi.

Ik ben zelf tevreden over de all round mascara van Catrice, goede prijs-kwaliteitverhouding :slightly_smiling_face:. Die zit in een romantisch rode verpakking.

& Mascara opdoen was bij mij pas een routine rond mijn 16e.

Vanaf men 13 gebruikte ik het soms
en Vanaf men 15 draag ik het elke dag :wink:

bij iedereen staat mascara!

ik gebruik het elke dag, sinds mn 13e xd
& idd @ hierboven.

In de eerste ging ik mascara dragen, maar toen vroeg ik telkens aan m’n vriendinnen; ja zit het ergens, zit het onder m’n oog? En daar werden ze gek van dus dat moet je in elk geval niet vragen, en als gewoon al je vriendinnen het dragen dan is het niet gek als jij het ook opeens draagt :slightly_smiling_face:

Inderdaad! tenzij je teveel gebruikt natuurlijk.

ik had toen ik 14 was af en toe mascara op vanaf me 15e elke dag toen kreeg ik ontstoken ogen en heb ik bijna een jaar geen makeup opgehad, nu ben ik 17 en draag sinds me 16 en eenhalf ongeveer iedere dag mascara ! gewoon een beetje en niet met al die klodders.

mascara staat bij iedereen!

ik draag het elke dag, geen idee vanaf welke leeftijd eigenlijk

Ik ben ook 14, gebruik ook mascara, maar bijna nooit (lange wimpers :grinning:) Probeer eerst gewoon een klein laagje voor jezelf, vraag aan ouders/ vriendinnen enz. hoe zij het vinden staan. Dan een klein laagje op naar school, en steeds een klein beetje meer, tot jij het genoeg vindt.

Bescherm jezelf en andermans ogen door maar een beetje mascara op te doen.
Alvast bedankt.

Mensen met lange wimpers doen ook mascara op, om meer volume te krijgen, ik snap die zinloze reacties niet waarin mensen schrijven: Ja ik doe geen mascara op want ik heb al lange wimpers.
Alsof mascara je wimpers langer maakt?!

Ik deed voor het eerst mascara op in de eerste en dan ongeveer elke dag.

@Zakvoeltroep idd.
Ik was zelf 12, en dan echt af en toe.
Vanaf mn 13 en een half doe ik het elke dag. ^^
Tenzij het sneeuwt en/of ik te laat uit mn bed ben. (aa)

Duhuhuhuhubbellll.