Mascara voor onhandelbare wimpers?

Ik weet niet of hier een algemeen topic voor is, maar als dat zo is mag deze gesloten worden.

Mijn probleem is dat ik ‘onhandelbare’ wimpers heb; de ene staat naar links, de ander naar rechts. De ene is kort, de ander heel lang. Ze staan kriskras door elkaar. Ook groeien ze allemaal recht naar beneden. Ik gebruik voor het idee altijd een wimperkruller (die ik eerst warm maak met de föhn), daarna staan ze wel even mooi gekruld omhoog maar zodra ik mascara aanbreng gaan ze alweer hangen. Ik ben hierdoor echt 10 minuten bezig met mascara aanbrengen als ik ze er nog een beetje uit wil laten zien…

Heeft iemand een gouden tip van een goede mascara die mijn wimpers goed weet te spreiden en omhoog laat krullen?

Ik heb hetzelfde probleem met dat ze allemaal recht naar beneden groeien. Ik gebruik zelf de False Lash Effect van Max Factor al jaren, gebruik ik een ander (heb echt al veel merken gehad) of zelfs een andere van Max Factor, dan gaan ze na het krullen bij mij ook weer recht.

Allereerst let op je techniek. Breng je mascara zigzaggend. Voor de rest moet je erop letten dat je mascara borstel veel kammetjes heeft. Ik gebruik een van Essence, die in die oranje huls, separeert mn wimpets goed

Probeer een waterproof mascara, dan blijft de krul veeeeel beter zitten.

Mijn eerste gedachte!