Mascara 's avonds er af halen

Als ik 's avonds mijn mascara met ontschminker en een watje er wil afhalen, dan komt er nooit veel af. En als ik dan de volgende morgen opsta, heb ik toch zwarte strepen onder mijn ogen.
Ik heb al verschillende merken ontschminker gebruikt (ik heb nu die van Diaderme). Weten jullie wat er helpt of wat ik verkeerd doe?

Ohja, soms verlies ik daar bij ook wimpers. Kan dat kwaad?

en het is nu ook niet zo dat ik superveel mascara opsmeer of zo

Hoe haal je het er percies af?

Gewoon, wat van die ontschminker op een watje, en dan wrijf ik er zachtjes mee over mijn ogen. Op een normale manier, zoals ik de meeste meisjes doen denk ik…

Maar dan komt de mascara er wel af, en hangt er zwart aan het watje, maar ik krijg het er nooit hélemaal af. Het lijkt wel alsof het er allemaal af is, maar de volgende dag sta ik toch op met strepen op mijn gezicht. (het is niet extreem hoor, maar ik denk dat het niet zo goed voor je is)

Hmm ik had dat vroeger ook. Maar nu blijf ik ze net zo lang schoonmaken totdat ze echt goed schoon zijn. misschien helpt het als je meerdere watjes gebruikt.

Oogreiniger misschien? of make-remover. Het huismerk van Kruidvat is fijn, vooral die in het roze flesje.

Ik douche elke avond, en dan was ik het gewoon weg met water. Wat dan op mn huid zit haal ik er dan gewoon af met normale remover, of veeg het weg met een doekje.

Maar ik gebruik dan ook niet zo heel veel mascara omdat ik al donkere wimpers heb x]

het klinkt misschien heel gek maar ik gebruik babyolie en het werkt ontzettend goed. Sinds oogreiniger mijn huid irriteerde ben ik overgestapt.
Gewoon een beetje op een watje doen en alles eraf halen en daarna met een doekje dat ‘‘vette’’ weghalen.

make up remover van de hema, ( de olie)
een tissue en wat water erop

werkt bij mij perfect! en het is er allemaal af…

Gebruik je waterproof mascara? Want dan moet je daar ook een speciale reiniger voor halen (of in ieder geval eentje op oliebasis).
Ik krijg zelf mijn mascara er vaak ook niet helemaal goed af, in ieder geval niet zonder dat m’n wimpers afbreken. Wat ik nu doe is dat ik m’n vingertoppen nat maak en daarmee m’n wimpers nat. De mascara wordt dan vloeibaar en dan haal je het er zo af met reinigingsdoekjes.

heb hetzelfde probleem
m’n mascara is zooooo waterproof dat ik hem met niets eraf krijg
en speciale producten gebruik ik niet omdat ik lenzen heb en ik dat risico niet neem wegens hypergevoelige ogen.
Maarja soms moet ik maar 1 keer mascara aanbrengen en zit hij 2 dagen later er nog op …

Als je geen waterproof mascara hebt, dan zou ik het er gewoon eerst met water afwassen zoveel mogelijk.

Ikzelf heb altijd gewone mascara en was dus eerst met water het meeste eraf, daarna doe ik met oogremover op een watje de rest eraf halen.
Het watje wat nat maken helpt vaak ook, dan is het niet zo droog op je wimpers en breken ze niet af.

Dankjewel iedereen, ik ga het vanavond eens proberen :slightly_smiling_face:

Hm ja dat had ik eerder ook altijd, maarja nu heb ik iets anders.
Mijn moeder had een keer zo’n cursus ofzo ik weet niet precies, maar in iedergeval daar hadden ze van die doekjes, waar je je make up van af kan halen. Die hoef je alleen nat te maken met water, en dan gaat alles er heel makkelijk af, en je kan ze zo weer in de wasmachine doen en opnieuw gebruiken, echt ideaal. ^^
Maar jou help ik hier niet mee haha.
upje voor jou!

Meestal blijft er dan mascara bij de aanzet van je wimpers plakken/hangen.
je moet dan een wattenstaafje nemen, en daar oogmake-up remover (voor jou ontsminker) erop doen en dan je oog dichtdoen en dan met het wattenstaafje tussen je bovenwimpers en je onderwimpers horizontaal heen en weer gaan. En dan komt er als je het goed doet mascara restjes aan het wattenstaafje.

ik had dat probleem ook altijd, en bij mij lag dat aan die watjes/olie. Met olie kreeg je nooit alles eraf, want je gaat alleen maar over de bovenste laag van je wimpers heen zegmaar(dit had ik tenminste altijd). Toen ben ik doekjes gaan gebruiken (gewoon van Kruidvat huismerk) en daarmee wrijf je dan als het ware over je wimpers heen zegmaar, en sindstoen ging alles er gewoon af. Ik zou dus stoppen met olie te gebruiken, en aan de doekjes gaan :slightly_smiling_face:

Doe ik ookaltijd als ik het er niet goed afkrijg

ik gebruik olijfolie als makeup remover (:
werkt heel goed, eerst met een watje en als er dan nog wat achter blijft met een wattenstaafje.
heb je waarschijnijk sowieso in huis :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik heb de make-up remover van l’oréal, voor waterproof make up (blauwe make-up remover met 2 laagjes die je dan door elkaar moet schudden) en hij werkt echt heel goed!

haha, toevallig heb ik die vanmiddag ook gehaald alleen dan die ene die niet voor waterproof is. Hopen dat ie net zo goed werkt!

mijn mascara is zó waterproof, dat ik die er met waterproof remover zelfs moeilijk afkrijg. watje langs beide kanten gebruikt, en dan nog de restjes eraf proberen halen; wat een karwei ;S