Mascara op 11-jarige leeftijd????? >KLIK!<

Haaii,

Mijn zusje heeft een account hierop maar ze wil dat ik een topic voor haar maak maar ik ben te lui om uit te loggen en in te logge op haar account. En zij slaapt nu maar ik heb niks te doen dus ik wil ff aardig zijn… omdat dat moet ofzo. maar goed. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dus… mijn vraag:

Mijn zus is 11 jaar, en denken jullie dat ze dan al mascara mag op doen? Of lipgloss? Ze word volgend jaar in juni 12. Is dit te jong of kan het al? Jullie mogen gewoon nee zeggen, hoor. Ze wil heeeeeel graag antwoord. Want ik weet het antwoord eigenlijk ook niet.

-x-

Hee
11 jaar is wel best jong maar het kan denk ik wel al…
Ligt er ook aan hoe ze eruit ziet…
Ik droeg ook al heel vroeg make-up maar ik zie er ook gewoon veel ouder uit dan ik ben en ga ook veel met wat oudere mensen om.
Als je/ze dat echt heel graag wil dan denk ik dat dat wel moet kunnen :slightly_smiling_face:
Xx

thank joeeeee ;X

Ik ben 13, soms draag ik mascara soms niet… Want het gaat een beetje lastig bij mij met mjin rare wimpers ;S…
Maarja, gewoon lipgloss en oogpotloot zijn denk ik de basis dingen? ofzo, kan toch wel… zit ze in groep 8?

daarom draag ik dus nooit masacara.maar ontopic:licht er inderdaad ook aan of ze in groep 8 of in de eerste zit.als ze in de eerste zit kan het denk ik wel:)

ach als ze zich er goed bij voelt is het geen probleem. maar kzou wel ni verder gaan dan mascara en wat lippenbalsem of gloss, dat het niet hoerig wordt. alvast gefeliciteerd met haar verjaardag *kuch* ^^ xx

Alleen mascara moet wel kunnen…óf alleen lipgloss…beide vind k wat veel voor 11 jaar :slightly_smiling_face:

mascara voor iemand van 11 kan wel maar dat is dan wel alleen leuk voor een feestje ofzo

Ik droeg ook mascara toen ik elf was dus wanneer je het subtiel doet vind ik het kunnen. Ik heb hele volle wimpers en meestal vind ik het er daardoor overdreven uit zien met mascara dus nu draag ik het zelden xD.

ik deed alleen mascara op voor feestjes, en soms lipgloss, maar ik zou het niet allebei doen.

Voor feestjes ofzo kan wel natuurlijk, maar voor dagelijks zou ik toch niet doen.
Ik ken zo’n 3zusjes … oudste (19jaar) deed alleen bij feestjes make-up ( oogschaduw ) op en haar jongste zusje (12-13jaar) deed dagelijks make-up + bij feestjes nog extremer make-up op.
Dat zeg er dus echt niet uit

nou ik denk van wel maar niet elke dag alleen voor belangrijken dingen bijvoorbeeld als met een jong uit gaat of een feest maar niet elke dag het is waar je verpest je huid dan op een jongen leeftijd maar lipgloss Hallo natuurlijk als maar niet een dikkloder er op doet:meisje:

Ze is elf en vraagt haar grote zus om een topic hiervoor te maken.
Te jong dus. Als je elf bent ben je nog veel te kinds naar mijn mening. ^^

sorry ik vind dat echt niet kunnen.

op je 11e hoor je nog kind te zijn, geen opgedirkte trut.

en zoiezo als je 11 bent zie je er zonder make-up echt wel mooier uit dan mét.

Lipgloss of lippenbalsem vind ik wel kunnen, maar mascara is een beetje té op elf jarige leeftijd. Naar mijn mening.

ja het kan wel ik bn zelf ook 11 en soms doe ik ook wat mascara op,een klein beetje met wat lipgloss(doorzichtig)

ik zt nu in groep 8 en er zijn meisjes in me klas die heel dikmascara lipgloss en oogschaduw ophebben dat vind ik dus veel te vell

maar een klein beetje kan hoor

Precies. Tenzij het haar doel is om voor kinderprostituee aangezien te worden, maar dat lijkt me nogal sterk.

Het KAN wel, maar of het ook goed is om te doen, dat is de vraag.
Ik vind van niet, gewoon veel te jong… Trek je de verkeerde soorten mensen aan, op zulke jonge leeftijd.

Mooi niet laten gebeuren! Kijk uit naar de eerste klas van de middelbare… Dan mag je…

hahah mee eens;P