Mascara, last van ogen

Ik heb nou al zoveel soorten mascara geprobeerd, maar echt bij allemaal krijg ik last van mijn ogen! Me ogen voelen dan heel ‘branderig’ en me oogleden zegmaar gaan dan zeer doen. Zijn er meer mensen die dit hebben, en wat zou een goed mascara kunnen zijn voor ‘gevoelige ogen’?

Dan kan ik denk niet anders zeggen dat je waarschijnlijk allergisch bent tegen een bepaald stofje wat ze in de mascara doen.

Welke gebruik je? Wel of geen waterproef?

Miss 1tje van clinique ofzo? Want die hebben wel vaker goeie spullen voor gevoelige huid etc.? Ik zou als ik jou was naar de douglas/ici paris gaan om advies in te winnen, zij weten het het allerbeste… & miss kan je nog wel wat proefmonster krijgen om te proberen, dat je niet steeds een nieuwe mascara moet kopen.

bij de hema heb je sensitive mascara

http://i42.tinypic.com/f4fewg.jpg

Ik werk in de Etos, en wij verkopen sensitive mascara van ons eigen merk, daar kregen we heel veel positieve reacties op, mensen komen er echt voor terug!

Ik heb daar bij de meeste merken ook last van. Ik vind zelf clinique en MAC heel fijn.

Inderdaad clinique, of biotherm,
die zijn speciaal op allergieën getest.
Gebruik je toevallig lenzen? Want dan kan het ook aan de lenzenvloeistof liggen :wink:

ik heb het zelf ook het is echt heel vervelend. zoals gister had ik zo last van mijn ogen zo erg branderig maar dat lag aan mijn lenzenvloeistof die was overdatum maar als ik bijv uit ga dan heb ik na een tijdje knal rode ogen dan lijkt het net of ik heb staan blowen ofz maar dat is dus echt niet zo. echt heel vervelend ik ga daarom ook niet vaak uit ik schaam me er dan echt voor. ik zou niet weten waar het van komt. Ook als ik bijv ga shoppen heb ik na een tijdje rode ogen of als ik na de bios ga en dan na de film. het ziet er echt raar uit alsof ik heb dik heb gehuild of geblowd heb. ik gebruik zelf loreal mascara en gebruik verder geen oogpotlood ofz want daar kan ik echt niet tegen. weet iemand misschien hoe ik aan die rode ogen kom? het staat zo lelijk en ik schaam me er echt voor.

@MSAx:

heb je harde lenzen? Misschien komt het wel helemaal niet door je make-up namelijk! Het kan ook je lenzenvloeistof zijn, niet zozeer overdatum,maar een allergie ervoor.
En je moet heel veel drinken met lenzen (hoewel ik mij hier ook niet altijd aan hou (aa))
Maar ik heb zelf harde lenzen gehad, en toen kreeg ik ook heel erg snel rode ogen.

Ik heb het bij een mascara bij essence, maar toen kocht ik een andere van essence en had ik het niet.
Nu had ik er false lash effect van max gekocht (wel waterproof) en daar heb ik het ook van.
Ik vind het ook best irritant want ik weet niet de mascara’s bij wie ik het heb (buiten die van essence en die van max factory)

zowiesoo iedere avond heel goed eraf halen en niet te ver de mascara op doien dus zeg maar dat je je oog leden niet raaakt. ik vind die van de hema niet zoo goed want ikj kreeg daar juist last van maar die van essence, volume up lashMAXImizer mascara (kruitvat) is wel heel fijn ,

Ik heb dat ook vaak. Heb aantal mascaras van Clinique, het is opzich een hele goede/fijne mascara, maar bij mij blijven mijn ogen helaas branderig aanvoelen.
En hypoallergeen of op allergie getest betekent niet alles :wink:.