Mascara aanbrengen op onderste wimpers

Ik doe bijna nooit mascara op m’n onderste wimpers, daar zijn ze veelste lang voor. Maar áls ik het doe, ‘‘druk’’ ik het er meestal op. Dan zijn ze gewoon wat zwarter.

een papiertje een beetje rond knippen en dan onder je oog plaatsen, en dan kan je gewoon doorheen ‘borstelen’ en dan plakken ze als t goed is ook niet

Die gebruik ik ook altijd, super handig! En oefening baart kunst…

Spiegeltje nemen, boven je houden en er dan in kijken. Je kijk nu naar boven. Gaat het vlekken op je huid tegen :slightly_smiling_face: Dat ten eerste. Daarnaast gewoon zigzaggen. Je onderste wimpers hoeven echt niet super dik, tenzij je poppenogen wilt.

Maar ik wil dat niet? Als ik het doe, zit de mascara er wel mooi en verdeeld op hoor. Ik vind het gewoon niet mooi, want mijn ogen lijken er kleiner door. Zonder oogt ook frisser, vind ik.

je hebt van essence ook een soort gel achtig iets. ofja, gewoon doorzichtige mascara eigelijk. die is voor je wenkbrauwen geloof ik, maar die gebruik ik dus voor onder, met bruine mascara eronder.

ik draai mn hoofd altijd een beetje zodat ik precies in de spiegel kan zien waar ik moet borstelen en doe mn mond lichtjes open om druk op uit te oefenen zodat je mooi stil staat.

ik doe ook bijna nooit mascara op mijn onderste wimpers, vind het zo overdreven staan. :slightly_smiling_face:

Mijn onderste wimpers zijn zo klein dat als ik ze met mascara probeer te doen, de mascara er onder zit in plaats van op. Dus ik hou het gewoon bij mn bovenste wimpers. :'D

Zig zag.

Wanneer ik op mijn onderste wimpers mascara doen worden ze echt belachelijk lang en dat ziet er niet uit xD Dus gebruik ik een klein beetje kohlpotlood. Lekker simpel (:

Ik heb dit meegemaakt alleen met goedkopere mascara. Als je een duurdere zal kopen van een betere merk en dus niet bij de Kruidvat, zal je merken dat je er gelijk geen last meer hiervan hebt.
Ook helpt het altjd om een makeup doekje te pakken als je klaar bent en alle wimpers waarop te veel mascara zit, doe je heel even tegen de makeup doekje aan. Bij mij werkt dit altijd perfect.

die gebruik ik daar ook voor, die is echt super fijn!

max factor false lash effect fusion. (die dikke paarse) :grin:
super fijn. eerst gewoon je bovenste wimpers doen. beetje zigzag want dan krijg je geen ‘‘spinnenpoten’’ als je snapt wat ik bedoel :stuck_out_tongue:
en dan doe je met het laatste beetje mascara wat er aan je borsteltje zit je onderste . dus niet weer nieuwe mascara erop doen.
werkt prima
oja niet te hard drukken ofzo want het komt er zonder kracht ook wel op :stuck_out_tongue:

en ik draai het borsteltje altijd terwijl ik het op doe

je kunt met je vingers het te lange deel van je wimper zegmaar eraf halen waardoor je niet het overdreven effect krijgt. je plukt het te lange deel er gewoon een beetje af met je vingers (:

Ik vind het niet eens mooi, ik doe het alleen als ik mascara heb geknoeid op mijn onderste wimpers en ik geen zin heb om het allemaal weg te halen :’) maar dan pluk ik de helft ook weg zoals hier boven beschreven wordt.

Ik doe nooit mascara op mijn onderste wimpers. Mijn onderste wimpers zijn lang, en dat vind ik echt niet mooi. Gelukkig zijn ze heel licht blond en vallen ze niet zo op.

Ik doe de onderste wimpers zelden tot nooit.
Maar als ik het doe, doe ik sowieso eerst de bovenste wimpers. Pas als die beide klaar zijn, doe ik de onderste. Zorg dat er niet zoveel mascara op de borstel zit, dus misschien na de laatste wimpers boven, meteen de onderste doen. Ik zigzag ook, werkt erg fijn.
Heb zelden last van dikke wimperhaartjes omdat er op het ene haartje meer mascara zou liggen dan op de ander.

Ik gebruik overigens gewoon mascara van Catrice cosmetic, “Lashes to Kill”. Erg fijne mascara :slightly_smiling_face: Klontert tenminste niet zo en heb niet veel nodig om m’n wimpers te voorzien.