Mascara aanbrengen op onderste wimpers

Hey meiden!

Het is voor mij al een hele grote moeite om mijn bovenste wimpers er mooi uit te laten zien met mascara, doordat er vaak wimpers aan elkaar blijven plakken. En voor mijn onderste wimpers… dat is al helemaal een ramp. Welke mascara ik ook gebruik, het ziet er niet uit. De wimpers plakken aan elkaar of er zit weer meer mascara op het ene haartje dan op de andere.

Dus. Zijn er meiden waarvoor dit appeltje-eitje is en die mij wat tips kunnen geven?

Ik zig zag altijd.
Maar ik doe altijd eerst mn bovenste wimpers en daarna mn onderste en ik dip daartussen in niet nog een keer in de mascara zodat er niet meer zoveel mascara aan het borsteltje zit en je wimpers niet zoveel aan elkaar gaan plakken.

Maarja het kan ook aan de mascara zelf liggen of aan het borsteltje, zo heb ik dat klonteren veel minder met een borsteltje met haartjes dan met 1 van plastic.

ehm… ik houd altijd dat (ja, hoe heet dat?!) borsteltje, nou je snapt het wel. Dat houd ik dus voor mijn ogen en dan knipper ik een paar keer… en ja dan zit het er wel op.
als ik dat niet doe dan blijven ze ook aan elkaar plakken ;$

Die onderkant kan ik ook niet nee…

Ik heb onder zeg maar geen wimpers, dus ik herken je probleem en kan je helaas niet helpen.

Ik gebruik nu Hypnôse Drama van Lancôme, wel heel duur (ik heb gewoon een tester) en die werkt bij mij heel goed! Hier zijn wat tips die bij mij wel werken:
Mascara die klontert
Als je ziet dat er klontjes op je mascaraborstel zitten als je het aan wilt brengen. Dan kun je deze klonters het best verwijderen, doe je dit niet dan kunnen je wimpers aan elkaar gaan plakken waardoor er een minder mooi resultaat zal zijn.
Het verwijderen van de klontjes kan je het beste doen met een tissue. Verwijder de klontjes Voorzichtig met een tissue voordat je de mascara aanbrengt, en het resultaat zijn veel beter zijn.
Om te voorkomen dat mascara gaat klonteren, is het belangrijk het borsteltje altijd voorzichtig uit de huls te halen. Veel mensen pompen nog wel eens met het borsteltje in de huls, omdat ze denken dat er dan meer mascara op het borsteltje komt. Dit zorgt er echter voor dat er meer lucht bij de mascara in de huls komt, en deze zal daardoor eerder gaan uitdrogen en klonteren!
Als je mascara bijna leeg is, en je merkt dat het laatste beetje uitgedroogt is en klontjes heeft. Probeer dan niet dit laatste beetje eruit te schrapen, maar leg de huls een paar minuten in heet water.
Daarna zal ook het laatste beetje mascara nog goed aan te brengen zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Voor mijn onderste wimpers gebruik ik deze oranje mascara van essence. Het heeft een dunne plastic borstel.

http://i49.tinypic.com/k97rs1.png

Ik zelf gebruik altijd twee soorten mascara’s. Eentje voor lengte en eentje voor volume. Een combo gaat bij mij altijd fout.
Verder kun je voordat je mascara opdoet door je wimpers gaan met een oud schoon mascaraborsteltje. Hierdoor gaan ze al uit elkaar staan voordat je mascara op doet want het is logisch dat je wimpers aan elkaar plakken als ze eigenlijk al zo staan :slightly_smiling_face:

Succes!

Ik snap het probleem niet :'D
Ik gebruik voor boven en onderwimpers the Collosal, en gebruik een leeg borsteltje om evt wimpers los te halen als dat nodig is, of een klontje eruit te halen.

Ik zou een mascara met een plastic borsteltje proberen waarvan de ‘haren’ wat verder uit elkaar staan.

Ik heb eigenlijk nog wel een paar lege mascara’s liggen (ik moet echt eens leren opruimen), dus ik kan er wel eentje gebruiken als gewoon borsteltje. Iemand een idee hoe ik zo’n borsteltje mooi schoon krijg?

Gewoon onder de warme kraan, heeeeel lang. Hij mag nog wel zwart zijn ofzo, als hij maar niet meer afgeeft.

Oke. Bedankt! Ik ga het gelijk even doen.

Ik doe mijn onderste wimpers niet want ik heb al zwarte wimpers dus zie je niet veel verschil.

Same.

Ik doe mijn onderste wimpers ook niet, het zijn er ook veel minder voor mijn gevoel waardoor het altijd op mijn huid terecht komt .

Ik doe mijn onderste wimpers ook niet, want ik vind het zonder veel mooier.

gebruik een dun hard borsteltje, en zet die dan onder de wimpertjes, en ga dan heel zachtjes zig-zaggend naar beneden

Misschien moet je gewoon wat verschillende borsteltjes proberen en kijken wat fijn is :slightly_smiling_face:

ik ga gewoon altijd met een hetzelfde borsteltje als mn boven wimpers en dan 1 veeg en dan zijn ze zwart, ik heb alleen wel altijd dat mn wimpers dan zeg maar mn huid aanraken dus dan is zijn de puntjes mascara er altijd af