Marrakech

Hee meiden!

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor onze zomervakantie en we hebben een hele mooie reis gevonden naar Marrakech in Marokko. Dit zou dus betekenen dat we naar een ander werelddeel gaan! Het lijkt ons beiden echt fantastisch. Is iemand hier er misschien al ooit geweest? Ik vraag me namelijk is wat voor kleding daar geaccepteerd wordt, of je altijd alles bedekt moet houden en hoe het zit qua prijzen van het eten en zo. En mochten jullie nog dingen hebben die we echt MOETEN zien, dan hoor ik het graag! Dankjewel!

Een collega van me is toevallig afgelopen zomervakantie geweest. Ze heeft met lange broeken moeten lopen en een trui met een hoge nek.
Verder kan ik je helaas niet zoveel erover vertellen! Wel echt super leuk :slightly_smiling_face:

Er is trouwens een algemeen: ik ga naar … toe, tips? topic
Weet niet of daar misschien als iets over marokko in staat

Oké, dankjewel! Die coltrui klinkt niet zo aanlokkelijk dus daar ga ik nog maar eens wat meer over opzoeken voor we boeken haha! & Dat topic zal ik eens even gaan bekijken, was helemaal vergeten dat die er was. Dankje!

haha wel goed dat je dit van te voren uitzoekt ! :stuck_out_tongue:

Ik ben er vorig jaar geweest tijdens een rondreis. Ik heb toen de hele reis ‘bedekt’ rondgelopen, met maxirokken/jurken en sjaals om mijn schouders/nek/haar te bedekken. Mijn ervaring was dat Marrakech wat minder strikt was, het is een vrij toeristische plaats en niet iedereen loopt daar helemaal bedekt rond/ Coltruien heb ik in ieder geval niet gezien haha.

Het wordt niet echt gewaardeerd als je met blote schouders/benen rondloopt, dus die zou ik sowieso bedekken. Zeker als jong meisje scheelt dat ook veel ongepaste opmerkingen, en ik voelde me gewoon prettiger als ik ook bedekt was. Ik droeg dus voornamelijk hempjes met dunne sjaals erover en dus lange rokken of jurken, broeken waren veeeeeeel te warm. En met die sjaals kun je ook je haar bedekken als je heilige plaatsen/moskeeën bezoekt, dus dat was wel handig :slightly_smiling_face:

Eten etc was HEEL goedkoop. Cappucino’s voor 50 cent, een hele pot muntthee voor een euro. Ik heb er alleen in ons hotel gegeten, maar een paar mensen uit onze groep hebben er ook voor een paar euro heel uitgebreid geluncht. Maar het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je gaat zitten.

Veel plezier in ieder geval! Het is echt een prachtige stad :slightly_smiling_face:

ik ben er afgelopen zomer ook geweest. ik heb daar gewoon in een short en een hempje gelopen (het was dan ook 30 a 35 graden). Maar wij liepen dan ook vooral in de stad, we zijn niet naar moskeeën geweest en waren niet zoveel in contact met de lokale mensen. als dat het geval zou zijn zou ik wel wat gekleder gaan.

Er is ergens in de stad een markt met allemaal eettentjes 's avonds. We hebben daar heerlijk harira soep (echte marokkanse tomatensoep) gegeten voor maar 30 cent per bakje. de inwoners eten daar zelf ook.

Mijn tip is dus om te gaan eten waar de marokkanen zelf ook eten. dit zijn meestal wat zijstraatjes enzo.

Marrakech lijkt mij echt heel gaaf, maar wel erg warm om in de zomer te doen (zeker als je je wat meer moet bedekken dan voor bijvoorbeeld andere warme vakantiebestemmingen)

Oh dankjewel voor alle reacties meiden! Echt heel fijn :grinning:

Ik ben daar zomer 2010 geweest.
Op de markt zelf raadden ze ons wel aan om iets met bandjes en niet té kort of diepingesneden ofzo te dragen en desnoods een sjaal over je schouders. Een meisje dat mee was met mij droeg een strapless kleedje en ze is wel beetje lastig gevallen geweest. In moskees moet je je schouders bedekken maar als ik het me goed herinner droeg ik best een kort jurkje toen, oeps…

Maar ik hou van Marokko, echt heerlijk.
Let wel heeeeel goed op met wat je eet en drinkt
-GEEN kraantjeswater, ook niet in hotels
-Poets dus je tanden ook met flessenwater
-Hou je mond toe als je onder de douche staat
-Ze verkopen op de markt verse sinaasappelsapjes. Heerlijk maar de kans dat je voedselvergiftiging oploopt is groot.
-Niet gekookte/gestoomde groenten en fruit kunnen met kraantjes water gewassen zijn en zijn dus ook niet eetbaar!
-Je kan best zo’n anti-bacterie gelletje dat je bij de apotheek of kruidvat of bodyshop kan kopen, meenemen. Kan je je handen reinigen voor je eet.

In de stad valt het inderdaad wel mee, maar alsnog zou ik niet in een short met hemdje gaan lopen. Naast dat je de wellicht op de markten word lastig gevallen, word het gewoon niet erg gewaardeerd.
Persoonlijk zou ik een maxi rok aandoen met een tshirt die mijn schouders bedekt.

Ik vind de reactie over eten hierboven wat overdreven maar dat is mijn eigen ervaring. Ik eet altijd en overal gewoon van de straat als ik op reis ben. Je moet altijd oppassen met eten, maar een voedselvergiftiging loop je zo maar niet op. Nogmaals, mijn ervaring.

Haha ja ik ben een beeetje panisch op dat vlak.

Ja snap ik ook wel hoor! Misschien ben ik dan ook wel weer te makkelijk, haha!

Elk jaar! Ik vind het een hele mooie stad. Tenminste als je naar de nieuwe stad gaat. Want je hebt het nieuwe en het oude gedeelte. In het oude gedeelte is niet veel te beleven, tenzij je een klein beetje cultuur wilt snuiven en wilt zien hoe het arme stukje van Marokko eruit ziet. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk daar. Je kunt er als meisje zijne ook niet op je gemak gaan rondlopen, vooral niet als toerist.
Het nieuwe gedeelte is leuker, luxer en voornamelijk ook gemaakt voor toeristen. Wat je zeer zeker niet moet vergeten is om Djemaa el Fna te gaan bekijken in de avond. Pas wel op voor zakkenrollers. Maar verder: Hartstikke mooi!

Hey,
Je kan er opzich bijlopen hoe je wilt maar de kans dat je wordt aangesproken of lastig gevallen als je in een kort shortje en hempje loopt is natuurlijk wel weer groter.
Als je een moskee wilt gaan bezoeken moet je sowieso wel bedekt zijn.
Ik loop er meestal wel gewoon in een jurkje, hempje met short die niet al te kort is kan ook best zonder aangestaard te worden.
Je hoeft er dus heus niet helemaal bedekt bij te lopen!
En veel plezier, ik vind het er echt super leuk en natuurlijk heerlijk weer!

Er is een algemeen vakantie-topic, daar kun je dit soort vragen stellen!