Ik ben er vorig jaar geweest tijdens een rondreis. Ik heb toen de hele reis ‘bedekt’ rondgelopen, met maxirokken/jurken en sjaals om mijn schouders/nek/haar te bedekken. Mijn ervaring was dat Marrakech wat minder strikt was, het is een vrij toeristische plaats en niet iedereen loopt daar helemaal bedekt rond/ Coltruien heb ik in ieder geval niet gezien haha.
Het wordt niet echt gewaardeerd als je met blote schouders/benen rondloopt, dus die zou ik sowieso bedekken. Zeker als jong meisje scheelt dat ook veel ongepaste opmerkingen, en ik voelde me gewoon prettiger als ik ook bedekt was. Ik droeg dus voornamelijk hempjes met dunne sjaals erover en dus lange rokken of jurken, broeken waren veeeeeeel te warm. En met die sjaals kun je ook je haar bedekken als je heilige plaatsen/moskeeën bezoekt, dus dat was wel handig 
Eten etc was HEEL goedkoop. Cappucino’s voor 50 cent, een hele pot muntthee voor een euro. Ik heb er alleen in ons hotel gegeten, maar een paar mensen uit onze groep hebben er ook voor een paar euro heel uitgebreid geluncht. Maar het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je gaat zitten.
Veel plezier in ieder geval! Het is echt een prachtige stad