(Marokkaans) Arabisch leren

Hoi allemaal,

Ik wil graag (zelf, thuis) Arabisch leren. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik zat er aan te denken om het boek Arabisch voor Dummies te kopen. Online lessen vind ik niet fijn, ik wil echt iets op papier kunnen lezen en arceren/dingen erbij zetten.

Hopelijk heeft iemand misschien tips :slightly_smiling_face:

Geen ervaring met Arabisch, maar wel met andere talen. Ik vind die ‘voor dummies’ boeken echt niet aan te raden als je een taal wil leren. Je leert de taal nooit goed qua grammatica en zo. Ik zou eerder kijken om avondschool te volgen, en anders een programma als Rosetta Stone downloaden of zo. (:

Arabisch is niet te leren vanuit een boekje, omdat je woorden met rare tongbewegingen moet uitspreken, beetje een vage uitleg maar dan begrijp je me iig. Het beste is om gewoon een cursus te volgen.

Volgens mij is arabisch ongelooflijk moeilijk. :blush: Zelf heb ik geen tips maarre succes? :’)

Ik ben ook bezig om Arabisch te leren, en het is idd heel moeilijk!

Het heeft mij 3/4 jaar gekost om goed Arabisch te kunnen lezen en uitspreken (ookal versta ik het niet). En dat leer je niet zomaar in je eentje uit een boekje denk ik dan. Misschien kun je op een cursus gaan?

arabisch is echt heel moeilijk te leren als je het niet van huis uit hebt meegekregen, sowieso om de verschillende (rare) klanken en dan heb je ook nog schrijftaal en spreektaal, en spreektaal is in elk gebied weer anders
ik zelf spreek geen marokaans arabisch maar egyptisch arabisch en ook schrijftaal begrijp ik
het is indd het beste om op een cursus te gaan omdat het best moeilijk is

Ik zou geen Arabisch voor dummies kopen. Met dat boek leer je namelijk vooral de theorie van hoe de taal in elkaar zit. Je leert de taal niet zelf actief toe te passen. Om je een beetje op weg te helpen, ken ik wel een youtube-channel waar je echt de basics van de Arabische taal leert. Zoek maar eens bij youtube op ‘learnarabicwithmaha’. Dat is een meisje dat echt onwijs veel filmpjes heeft waarbij ze lesjes Arabisch, Italiaans en Hebreeuws geeft (ze is Palestijns, maar woont nu in Italie namelijk).

Een taalcurcus volgen of bij een buurthuis ofzo als ze dat aanbieden?

Bedankt voor de tips :slightly_smiling_face: Ik ga denk maar eens informatie opzoeken over een cursus dan. Het leek me wel fijn om gewoon voor mezelf, wanneer ik er zin in en tijd voor heb wat dingen te oefenen uit een boek, maar begrijp uit jullie reacties dat dit waarschijnlijk niet gaat werken :wink: Zal ook eens kijken op dat youtubekanaal. Bedankt!

Ik kan Arabisch lezen, maar schrijven vind ik nog best moeilijk. Ik kan het ook nog vloeiend spreken (spreektaal). Mijn moeder komt uit Irak dus ik heb het van haar geleerd :wink: . Arabisch is idd heel erg moeilijk, maar als je het graag wil leren moet je een cursus volgen ipv ‘Arabisch for dummies’ lezen. Je moet ook zo veel mogelijk naar Arabisch gaan luisteren om al die klanken goed uit te kunnen spreken. Zoals Slagroomtaart al zegt, kijk op youtube naar filmpjes waarin ze simpele Arabische dingen aan je leren :slight_smile:

-

Ik spreek Arabisch en geloof mij , je kunt t niet alleen uit een boekje leren
ik zou op cursus gaan nog een tip
als je jezelf in bijna elk arabisch land verstaanbaar wilt maken zou ik standaard arabisch leren en dan pas een dialect maarja
Succes ! xx

Ik zou op cursus gaan. Ik heb zelf cursussen gevolgd en na twee cursussen kon ik al redelijke gesprekken voeren met vrienden in Egypte (:
Je kunt het denk ik niet zelf uit een boekje leren, dat is echt best wel lastig, en daarnaast moet je ook nog die discipline hebben om het ook echt te gaan doen. Als je echter een cursus doet, dan zul je wel wekelijks moeten leren etc. :]

Ik kan Arabisch lezen en schrijven, maar niet verstaan of praten(paar woorden dan) -.-’

Ik heb het van jongs af aan meegekregen, via lessen vooral. Maar ben alweer alles vergeten omdat ik er niets mee doe. Helaas, want ik vind Arabisch zóóó mooi.
Het is inderdaad beter om een cursus te nemen :slightly_smiling_face:

Ahw ik ging net even mijn boekenkast induiken en vond nog een boek die ik toentertijd gebruikte. Ik had nog andere die ik vaker gebruikte dan deze.
een bladzijde :

http://i42.tinypic.com/259lmoh.jpg

Ik mis het wel om die simpele woorden te lezen.