Marlies' photography

Toch maar besloten om een topic te openen om jullie mening te kunnen horen. Ik ben nog maar pas echt met fotografie bezig. Ik fotografeer met de Canon EOS 600D . Deze heb ik pas sinds kort omdat ik echt serieuzer wilde gaan fotograferen. Daarvoor nam ik foto’s met mijn compact camera.
Er missen een paar nummers omdat ik foto’s heb verwijdert.

Ik hoor graag jullie tips en opmerkingen over mijn foto’s.
Voor meer foto’s kan je altijd op mijn tumblr kijken: http://lifewithmarlies.tumblr.com/

Wat hangt er aan die kat? Wel een leuke foto hoor!!

Zijn halsbandje? Dat witte toch he?

Ja :stuck_out_tongue: Bedankt voor de verheldering :slightly_smiling_face:

Die kat vind ik erg mooi, ook omdat je de foto van onder hebt genomen. De andere 2 vind ik niet zo bijzonder, de eerste is ook niet scherp.

Ik blijf overigens ook constant naar dat halsbandje kijken. Het lijkt alsof er iets van kauwgom in z’n vacht zit, haha!

Vind die van de kat het interessantste tot nog toe! Alleen jammer dat het oortje net afgesneden wordt aan de bovenkant. Bij het hondje worden de pootjes afgesneden en dat is niet fijn om naar te kijken vind ik.

ja dat vind ik zelf ook heel jammer.

Ik vind de laatste foto persoonlijk gewoon een kiekje van een hond, nietecht iets bijzonders verder.

De bovenste foto is best goed gelukt, let alleen wel op dat je geen overbelichte foto’s krijgt en dat je met zwart/wit maken voor de goede instellingen gaat ipv alleen een zwartwit filtertje erop :slightly_smiling_face:

^ Ik zal meer op mij instellingen letten :slightly_smiling_face:

Nummer 3 is mooi!

Probeer wat meer te experimenteren! Je foto’s zijn niet slecht hoor, maar tot nu toe nog niet zo veel bijzonders. Ik vind die foto van die kat wel goed gelukt. Bewerk je je foto’s ook?

Niet slecht voor iemand die net bezig is!
De laatste foto van de hond zou je interessanter kunnen maken door de foto te nemen op ooghoogte, zodat het is alsof de kijker net zo groot is als de hond. Verder vind ik de foto’s heel mooi, en mooie diepte!

Dankje ik heb mijn spiegelreflex pas van oudejaarsavond :slightly_smiling_face:
En ik bewerk mijn foto’s soms voor ze lichter ofzo te maken of de schaduwen duidelijker te maken maar dit doe ik niet altijd.

Scherp en duidelijk! die van de kat is mn favoriet! X

Vraagje welke is beter?

mooi!!!

Als ik je een tip mag geven, ga de straat op.
Ga mensen fotograferen.
Dit is de beste tip die ik heb gekregen, waardoor ik veel beter ben geworden.
In het begin is dit best wel eng, dus het kan helpen iemand mee te nemen.
Daarna wordt het vanzelf minder eng.
De meeste mensen vinden het niet erg en ik heb dan ook nog nooit gehad dat iemand echt boos werd.
Ook kom je als je gewoon op pad gaat en fotografeert er vanzelf achter wat voor soort fotografie je zelf het leukst vind.
Sowieso op M gaan leren fotograferen als je dit nog niet doet en youtube kan ook nog heel erg goed helpen.

Dankje voor de tip! maar dan moet ik al wel een kwartiertje rijden (met de auto) om ergens te komen waar wat mensen kunnen zijn :slightly_smiling_face:
En ik fotografeer al op M soms zet ik het wel even op Tv ofzo maar vrijwel altijd op M zelfs de eerste dag dat ik hem had :slightly_smiling_face: Vond ik veel leuker om met alles te prullen.