Marktplaats verkopen?

Hallo!
Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen, dus dan maar zo!

Zijn er mensen die hun spullen regelmatig op Marktplaats verkopen? En dan bedoel ik niet hun oude broek oid. Maar meer dat je bijvoorbeeld ergens 10 paar sieraden inkoopt en die verkoopt op marktplaats? Dus marktplaats gebruikt als webshop?

Ik heb hier wel interesse in omdat ik niet weet hoe ik een webshop moet opzetten en het niet te groot wil maken. Heeft iemand ervaringen of tips?

Ik heb/had een oudcollega die dat deed. Een beetje zoals Roy Donders zeg maar. Dus zij kocht schoenen/kleding in en verkocht dat via Marktplaats en Facebook. Je kunt het altijd proberen.

Hoe werkt dat met facebook? Liep het bij haar goed?

Zij plaatste een foto van de spullen en maakte er een soort advertentie van. Of ze deelde haar marktplaatslink. Ik heb er niet heel erg op gelet want ik vond het nogal onnozel. Ik zou gewoon eens wat proberen als ik jou was. Marketing en verkoop moet je zelf doen

in dat geval moet je er wel rekening mee houden dat wanneer je ‘bedrijfsmatig’ spullen gaat verkopen op marktplaats je door de belastingdienst aangemerkt zou kunnen worden als onderneming.