marktplaats probleempje

Hee meiden,
Ik zit een beetje met een probleem.
Twee weken geleden via marktplaats een broek aangeboden en even geleden ook verkocht. Eerst wilde de koper de broek ophalen maar uiteindelijk werd toch gevraagd of ik het wilde verzenden.
Nadat het geld over was gemaakt keurig verzonden.
Nu begint de vrouw die de broek kocht te klagen. De gaten waren groter dan ze dacht
(het ging om een spijkerbroek met gaten van Zara, 1x gedragen omdat ie niet in de smaak viel), ze denkt volgensmij dat ik een gedragen broek heb verkocht terwijl dit niet het geval is.
Nu heb ik aangeboden om 6 euro terug te storten (ze betaalde 10 en 4 verzendkosten)
Dit aanbod is afgeslagen, ze wil 14 euro terug… hier heb ik alleen sws geld niet echt voor (over)

Wat moet ik doen?

Heel erg bedankt! <3

Niks. Verkocht is verkocht en tevens heeft ze niet het recht op €14.-

Ik zou niks terugstorten eigenlijk. Het is marktplaats, geen winkel met bonnetje enzo.

Ik vind dat het eigenlijk haar eigen verantwoordelijkheid is. Zij komt niet eerst kijken naar die broek en gaat er dan zelf vanuit dat die gaten kleiner zijn/er niet horen? Als ze het nou in een winkel had gekocht dan had ze het recht om haar geld terug te vragen, maar jij bent er niet verantwoordelijk voor dat zij nu iets gekocht heeft wat ze niet leuk vindt. Ik zou een nette mail sturen dat dit helaas niet jouw verantwoordelijkheid is en dat je een aanbod hebt gedaan, maar als ze dat afslaat dat het jammer voor haar is. Dan moet ze dat soort dingen maar niet via marktplaats kopen

Ze zegt dat ze anders verdere stappen gaat ondernemen. Omdat in de advertentie stond zogoedalsnieuw maar ze dat niet vindt.
Kan ze echt niets?

Bedankt voor alle snelle reacties!

Ze heeft geen poot om op te staan.

Ze kan niks

Wat wil ze doen? Naar de politie? :’)

Als hij echt zo goed als nieuw was, is dat jammer voor haar. Dan heeft ze gewoon verkeerd gekeken.

Echt bang voor dat mens inmiddels, ze lijkt woest:$

Het is haar eigen verantwoordelijkheid, zíj heeft blijkbaar niet goed gekeken.

En jij bent nog zo netjes geweest nog een deel van het geld terug aan te bieden, ik vind dat jij in je recht staat en dat zij heel raar doet.

Inderdaad gewoon niks doen, en niet meer reageren.
Heb ook zoiets meegemaakt, door post nl was er een ketting kapot gegaan (terwijl ik altijd in bubbeltjes papier+envelop verpak) en ging ze moeilijk doen om 3,50 :")

De koper blijkt ontevreden te zijn met de aankoop van uw product. De koper zegt dat het product is beschadigd of dat het er anders uit ziet dan was verwacht. Wat nu? U als verkoper moet nakomen wat u heeft beloofd. Dat betekent dat een ‘nieuw’ product er ook nieuw moet uitzien. En niet gebruikt. Belooft u een merkartikel? Dan mag het niet namaak zijn. Het product moet ook onbeschadigd zijn als u dat zo heeft afgesproken.
De koper heeft ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat de koper het product voor aankoop moet controleren.

Wat kan ik doen?
De koper zal in eerste instantie moeten bewijzen dat u uw afspraak niet bent nagekomen. Dus dat u iets anders heeft opgestuurd, dan dat er in uw advertentie stond. Of dat het product er anders uit ziet dan u had afgesproken.
Bij beschadiging is de verkoper niet verantwoordelijk als het tijdens de verzending is beschadigd, omdat het risico van verzenden voor rekening van de koper komt. De koper had dit kunnen voorkomen door het product op te halen.

Als de koper kan aantonen dat het product al stuk was toen u het verkocht, dan moet u alsnog een nieuw product aanbieden. Of het geld teruggeven aan de koper. Dat is ook zo als de kleur anders is dan u had afgesproken. Of als u aangeeft dat het ‘zo goed als nieuw’ is en het blijkt te zijn versleten.

En dan?
Indien de koper contact met u opneemt, kunt u in overleg proberen tot een oplossing te komen. Heeft u vragen of u in uw situatie als particulier nog iets kunt doen? Neem dan contact op met het Juridisch Loket.

Bron: http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consument-geldzaken/kopen-via-internet-of-telefoon/kopen-marktplaats/Pages/default.aspx

hier kwam ik dus niet uit, zij vindt dat het niet in staat is zoals ik had verteld. Echter ben ik van mening dat het dat wel is…

wat kan ze je aandoen… jij hebt haar adres, zij niet het jouwe, toch :slightly_smiling_face:
en sws het is niet jouw schuld, je hebt zelfs een vergoeding aangeboden.

Ik had foto’s erbij zitten, ook had ze om meer kunnen vragen. Niet gebeurd.
De broek hangt al tijdje in mn kast dus bonnetje is niet recent

Welk bewijs? Ze heeft voor aankoop niet gecontroleerd, ze gaat af op een foto.

Heel erg bedankt voor de reacties iedereen! *opgelucht*

foto’s mogen niet misleidend zijn, maar ik denk (?) dat je gewoon normale foto’s liet zien en je gewoon aardig je broek wou verkopen.
dat de mevrouw gaat dreigen is niet slim, want nu is het helemaal klaar voor jou (denk ik?) en met aggressie komt ze sws nooit verder.