Marktplaats, koper wilt geld terug

Ik had een deal met een meisje (?) over een aantal lipsticks en ik heb ze maandag netjes op de post gedaan (zelfs bij 't postkantoor). Ze stuurt me net een mail dat ze het nog niet ontvangen heeft en als ik 't pakketje niet kan traceren wil ze dr geld terug. Maar ik heb ze gewoon op de post gedaan en 't adres klopt ook want die ik heb wel 3x gecontroleerd. En ik vind 't best vreemd dat ze al zo snel zegt dat ze dr geld terug wil? En 't gaat over dertig euro, dus nog best een bedrag. Wat kan ik nu 't beste doen? Ik heb al gezegd dat ze 't moet afwachten want ik heb ze wel op de post gedaan… Grrr… Zoveel verkocht en ik heb dit nog nooit gehad :frowning_face:

Heb je het aangetekend laten verzenden?
Dan gaat heb je als het goed is bewijs dat het pakketje op de post is gedaan.

Nee, met de normale post…

Als het een fout is van de post zou jij toch niet alles terug moeten betalen? Maar aan de andere kant, je koper heeft nu ook niets. Maar ze kan ook liegen over dat ze het niet heeft… Uh, beh. Aan deze post heb je niet zoveel…

Tsja dan wordt het een lastig verhaal. Je kan voortaan beter aangetekend verzenden want dan weet je zeker dat het goedkomt. Het is nu jouw woord tegen het hare.

Ik zou nog even afwachten of ze het nog krijgt en anders met de tnt bellen of ze nog iets voor je kunnen doen? Ik weet het anders ook niet…

Met de normale post krijg ik ook altijd een bonnetje van het postkantoor, gewoon dat je betaald hebt voor de verzending en die bewaar ik altijd totdat de koper het heeft ontvangen!

Ze is wel heel snel met geld terug vragen inderdaad! Het is nog maar woensdag! Op maandag wordt de postbus niet geleegd, dus je pakketje is er gisteren waarschijnlijk pas uitgehaald en dan moet ie nog naar een distributiecentrum enz. lijkt me. Ik zou haar sowieso deze week nog laten wachten hoor!

Het was gewoon brievenbus post. En zij kan inderdaad liegen over of ze 't heeft ontvangen, maar ja ik ook. Dus echt haar woord tegen 't mijne. Inderdaad morgen maar even de post bellen dan.

Ja, ik vond t ook vreemd. Gelijk je geld terug vragen na 1 dag? Krijg ik gelijk 't gevoel alsof ze me voor de gek houdt

Nu al?

De TNT heeft nog amper de tijd gehad om het eruit te halen idd.
Zelfs normale brieven willen er nog weleens 3 dagen overdoen. Laat haar even geduld hebben ofzo?

Ja inderdaad. Ik zou gewoon nog even wachten met bellen hoor. Het is niet altijd zo dat je na 1 dag je post al ontvangt. Dit kan best een paar dagen later zijn! Erg apart dat ze t nu al terug vraagt…

Zeg eerst maar tegen haar dat ze geduld moet hebben. Pas na een week vind ik dat ze er iets van mag zeggen. Want dit is wel heel snel. Waarschijnlijk komt het pakketje gewoon morgen aan ofzo.

Tss, die lult uit d’r nek. Zij kan nooit zo snel oordelen over een pakketje dat ze nooit ontvangen heeft als ie pas op de post is gedaan.

Daar ben ik ook wel eens bang voor, dat mijn marktplaats dingen in de post kwijt raken. Hoewel ze er nu trouwens wel steeds langer over doen om brieven te bezorgen. -.- Ik zou het gewoon nog even afwachten, vindt haar wel erg snel met die klacht.

Volgende keer zou ik de duurde dingen met pakketpost verzenden, bij Post NL krijg je dan wel een trackcode mee. Ik verzend zelf liever met DHL, daar krijg je een trackcode, maar je kan ook aangeven of je een mailtje wilt ontvangen wanneer de post is bezorgd. Dan weet je zeker dat het is aangekomen.

Ik verkoop redelijk wat via Marktplaats en het is nog nooit kwijtgeraakt in de post, maar soms doet het er wat langer over. En drie dagen zie ik niet als lang, dus ik vind dat je koper nog maar even af moet wachten.

En stel, blijft ze dit beweren: online kopen / een bepaalde verzendmethode kiezen vind ikzelf het risico van de koper. Je wéét dat er een kans is dat het fout kan gaan dus als je 100% zekerheid wilt dat je je gekochte spul ontvangt kan je het op komen halen of aangetekend laten verzenden.

Nou, ik heb net een mailtje gehad en ze heeft ze ontvangen hoor… Bedankt voor de reacties!

Haha wat een pony… Nouja, gelukkig dan maar! :slightly_smiling_face:

En als het echt niet anders gaat de helft terug geven qua geld?

Ze heeft het al gekregen zei ze net :slightly_smiling_face: