Markthal Rotterdam

hoi!

Ik ga binnenkort voor het eerst naar de Markthal in Rotterdam. Maar nu heb ik een aantal vraagjes,
Is het op een zondag erg druk?
Moet je entree betalen?
Waar kan ik het voordeligst parkeren?
Hoe lang ben je daar ongeveer bezig?

Alvast bedankt!

Je hoeft geen entree te betalen hoor haha. En het is meestal wel druk eigenlijk, zondag is wel de slechtste dag om te gaan. Maar het is nooit zo dat het daardoor niet te doen is! Geen primark toestanden.
Je moet ff kijken welke parkeergarage t dichtsbij is maar dat zal sowieso wel duur zijn. Als je met het ov kan zou ik dat doen want met de metro is het perfect bereikbaar.

Hoe lang je er bezig bent ligt aan jezelf. Je kan in 5 minuten klaar zijn maar je kan er ook een uur over doen

dankjewel voor je snelle reactie! We komen uit Limburg dus we zullen wel met de auto gaan, dus parkeren is helaas een must. Zag dat ze zelf ook parkeermogelijkheden aanbieden vanaf 12,50. Kan dat in de buurt ergens goedkoper? Vind het niet erg om een stukje te moeten lopen haha.

Je kan parkeren op Noordereiland en dan lopend/met het ov gaan, dat doe ik altijd. Parkeren op Noordereiland is altijd gratis. Je kan ook in de Markthal zelf parkeren, is vrij prijzig maar je staat wel beschermd. Dan kan er echt niemand bij je auto komen.

Je kan ook bij de Bijenkorf parkeren maar die is heel duur, bij de Meent zit ook een parkeergarage en die zit vlak bij de markthal, volgens mij is deze wat goedkoper maar wat kopjechino zei is misschien wel een betere optie qua prijzen, parkeren in r’dam is nou enemaal enorm duur.

Goeie tip dankje!

Yesss allemaal mede Rotterdammers :grinning:
Veel plezier bij de markthal ! :wink:

dankje! :slightly_smiling_face:

Wat kopjechine zegt, parkeren op noordereiland en dan met ov (als je ovchipkaart hebt) of lopen. Of bijvoorbeeld bij metrostation capelsebrug parkeren (=gratis) van daar is het nog geen 10 minuten met de metro.
Er zijn zat parkeergarages in de buurt van de markthal maar die zijn duur, zeker op zondag.
Veel plezier!

Ik ben nog nooit in de markthal geweest, kan iemand me vertellen wat je er nou eigenlijk kan doen? :’) Heel stomme vraag maar ik begrijp het niet zo goed volgensmij…

^het zijn veel “marktkraampjes” met voornamelijk eten (vlees, vis, kaas, donuts, churros, wijn, van alles) maar dan luxer dan de gewone markt, en overdekt.
Ook zijn er veel eettentjes en wat andere winkels aan de zijkanten. Vind het sfeertje wel leuk, maar het is best prijzig. Ik vind het geen must om te zien maar als je in Rotterdam bent is het leuk om ff te gaan kijken, het ziet er in ieder geval leuk uit

Zijn het trouwens echt kraampjes, dus moet je het eten op de hand eten? Of kan je zitten? Stomme vraag misschien :’)

Volgens mij kun je niet zitten, ik ben er 1 keer geweest en toen was het nogal druk en heb ik het eigenlijk niet goed gezien.

Alleen die eettentjes dan wel, maar dan moet je natuurlijk ook wel daar wat bestellen.