Marketing stage

Hey,
Ik moet voor school stage lopen op de Marketing en Communicatie afdeling van een bedrijf.
Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een leuk bedrijf waar ik stage kan lopen maar helaas is nog niks gelukt.

Heeft iemand eventueel leuke suggesties voor een bedrijf.

Ik heb het al geprobeerd bij: het pr bureau, mtv, het parool, de metro, idtv, glamour.

mediastages.nl ?

Ik ben zelf ook bezig met het zoeken naar een stage (opl. HBO Communicatie) en heb nu net een positieve reactie terug gekregen bij een leuke webshop! Het valt mij op dat je wel erg hoog inzet met de meest bekende bedrijven, vooral als je MBO doet. Je kan ook gewoon googlen op pr-bureau’s en dan kijken welke je aanspreekt, of op stageplaza/stagemotor/stages.nl kijken of daar een marketingstage op staat. Wat je ook kunt doen is zoeken op een bedrijf dat je leuk vindt, bijvoorbeeld Hi, douwe egberts, hema, of iets kleiners. Die bedrijven zetten hun vacatures vaak alleen op hun eigen website.
Daarnaast is het bij een marketingstage belangrijk om creatief te solliciteren, en vooral als je bij zo’n bekend bedrijf stage wil lopen. Je moet zorgen dat je (positief natuurlijk) opvalt tussen de rest, zulke bedrijven krijgen soms wel tientallen stageverzoeken. Succes!