marketing en communicatie

hallo , ik wil veranderen en zou graag naar marketing en communicatie gaan.
Maar kan iemand mij beetje meer uitleg geven wat het nou echt is, en wat ik er later mee kan doen :slightly_smiling_face:?

?:blush:

Kijk even op de site van de school waar je het wilt gaan doen.

maar dat is het , ik weet nog niet welke school. Omdat ik eerst meer uitleg wil. En op internet staat het moeilijk uitgelegt vind ik.

Nja k studeer cmd (communicatie en media design)
Bij communicatie leer je hoe je presentaties geeft, verslagen maakt. Maar ook over hoe je een boodschap moet overbrengen en in welk lettertype.
Hmm… ja het is gewoon echt heel breed, maar je maakt ook plannen of een concept voor een bedrijf dat een campagne nodig heeft.
Marketing is ook heel breed, maar dat gaat er over je doelgroep. Wie koopt wat en waarom en hoe krijg je jou product nog beter onder de aandacht.
En dat leer je dan te onderzoeken.

Pff, ja sorry lastig uitleggen, maar er zijn ook mee loop dagen, en ik ken geen opleiding die het echt zo geeft zegmaar (dus geen opleiding die communicatie en marketing heeft, dat zijn gewoon vakken.)

Beetje lastig uitleggen zo, ik zou gewoon naar websites gaan van verschillende scholen en de opleidingen per stuk bekijken. Dan krijg je een beter beeld dan nu denk ik zo maar.

http://www.tkmst.nl/oplei…rketing-communicatie.html
+ sites van de scholen

Misschien HvA, Media, Informatie en Communicatie. Komt ook een heel stuk Marketing in voor!

dankje allemaal!:smiley: