Marjolein's fotografie

Hallo allemaal,
Ik ben Marjolein en ben pas 14 jaar & heb sinds enkele dagen de canon eos 1200 met de kit lens.
Ik zou graag weten wat jullie van mijn foto’s vinden. Tips zijn altijd welkom!

1

2

Ik vind nummer 1 heel mooi! Goed gewerkt ook met het diafragma. Foto 2 is iets te druk naar mijn smaak, maar van allebeide foto’s vind ik het kleurschema echt top!

Dankjewel haha aan deze foto’s had ik ook niks bewerkt, zou ik hier nog iets aan kunnen bewerken?

1 is inderdaad supermooi!

3

4 (deze heb ik met een iphone getrokken)

Dankjewel!

nee, ik zou aan de kleuren niets meer veranderen. Qua uitsnijden bij 1 niet, bij 2 zou je misschien de twee bijtjes eraf kunnen snijden die net iets bewogen-vervaagd zijn (ik kan niet goed zien welke van de twee :wink:). Het probleem dat bij 2 is, is dat het heel moeilijk te zien valt waarop je oog nu moet focussen. Ik denk dat als je die precies door de midden snijdt dat het dan al iets minder druk is!
3. vind ik heel mooi!
4. is jammer dat het overbelicht is, en natuurlijk dat je de scherpte mist (+ overbelicht) omdat je met iphone gefotografeerd hebt :wink: Maar de compositie is heel leuk en ik denk dat als je zo’n zelfde foto met een kwalitieit camera schiet, dat je dan een erg leuke toevoeging aan je portfolio hebt!

Dankjewel voor de tips en de tijd om alles goed uit te leggen!

foto 3 is prachtig!

Foto 1 vind ik erg mooi, 2 inderdaad wat te druk. Foto 3 vind ik ook wel wat hebben, alleen staat de horizon scheef. Foto 4 vind ik niets, kwaliteit is slecht en de huid is overbelicht. Het idee is trouwens wel leuk hoor!

1 en 3 vind ik erg mooi

5

Ik vind dat je leuke ideetjes hebt en zeker mooie foto’s kan schieten.
Hier en daar misschien wat puntjes waar je op moet letten, maar voor de rest heb je zeker potentie om professioneel fotografe te worden!

Oh echt super bedankt!<3