Hey iedereen!
Ik wil graag een marathon lopen. Ik weet het, het zal niet gemakkelijk worden. Hiervoor moet je veel trainen, gezond eten,…
Als er nog iemand geïnteresseerd is, kan ze zich hier aanmelden. Het zou de bedoeling zijn om elkaar te motiveren en tips te geven
Het lijkt me heel vet, zoals op de blogs van Annemerel en Fieke&Francien, maar ik ben nog lang niet zo ver. Wil eerst een 10 km wedstrijd doen
Ja ik denk ook dat wanneer je een marathon heb gelopen, je je echt goed voelt! Ik volg hun blogs ook, ik vind ze echt tof om te lezen. Ik haal er veel inspiratie en motivatie uit.
wauw heel knap als je dat kan! ik loop ook hard maar geen marathon!
na de trap op rennen ben ik al uitgeput. dus ehm nee
Ik heb de halve gelopen, en daar blijft het bij.
Want als ik een hele marathon wil gaan lopen , wil ik natuurlijk snel zijn en eerlijk gezegd hebben marathon lopers geen mooie lichamen.
Men zegt dat het slecht is voor je lichaam om een marathon te lopen. Zou dit waar eenzijdig? Er lopen toch zoveel mensen een marathon!
Let me know
Dit ja
Als je een hele wil gaan lopen is dat je doel (onder de 18 jaar is het slecht). Je moet dan verder stoppen met andere sporten omdat je je richt op lopen. En er naast benen alleen trainen (geen buik en armen enzo).
tenminste voor de meeste is het een doel en niet zomaar iets wat ze erbij doen. (sommige lopen het wel voor de lol haha, maar dat zou ik nooit doen want ik wil dan een mooie tijd hebben haha)
En goede schoenen (zijn meestal geen mooie helaas) zijn van groot belang , en voeding moet je er ook op af stemmen.
@Kim ik ben het voor het grootste deel met je eens! Behalve het stuk over dat je alleen je benen moet trainen, volgens mij is het juist als je verder loopt ook belangrijk dat je een sterke core hebt omdat dat juist je lichaam in balans houdt en zeker op lange afstanden ook echt wel onder druk staat. Mijn vader loopt bijvoorbeeld veel marathons, en traint juist daarom ook zijn core! In bladen zoals de Runners World staan daar vaak ook oefeningen voor, om je stabiliteit te verbeteren bijvoorbeeld. Dan gaat het wel echt om core stability training dus niet echt krachttraining in de zwaarste vorm maar het is wel belangrijk om erbij te blijven doen om blessures te voorkomen.
Voor de rest ben ik het wel helemaal met je eens, dat het zeker niet verstandig is om te doen als je te jong bent of nog in de groei, en dat je je er wel echt op moet richten en er echt voor gaan, anders lukt het gewoon niet.
Ik vind Annemerel, Fieke en Francien anders niet echt een lelijk figuur hebben ofzo :’)
En core training is inderdaad net zo belangrijk als je reguliere marathon training!
Dit wilde ik gewoon even kwijt, sorry voor mijn irritante gewijsneus.
Storyline, ik ben het ook met jou eens! Core moet je trainen ja, maar echt gewichten niet (en dat doe ik wil met me bovenlichaam).
Kunnen we dit niet beter naar het hardlooptopic verplaatsen? Een marathon lopen onder je 18e jaar is echt niet verstandig. Het os dan ook niet voor niets dat de minimum leeftijd op 18 jaar ligt.
Ik weet niet op welk punt je nu bent puella, maar er wordt lopers ook sterk afgeraden om in hun eerste jaar hardlopen meteen een hele marathon te lopen, halve wordt ook niet aangeraden maar schijnt bij aanleg voor hardlopen geen kwaad te kunnen. Je moet dus wel ontzettend gemotiveerd zijn om dit te gaan volbrengen.
De discussie over of een marathon slecht voor je is, is een oneindige discussie. De ene zegt wel de andere zegt van niet. Ik denk dat de mate van goed of slecht grotendeels afhangt van je training en je aanleg. het feit dat veel mensen marathons lopen wil natuurlijk niet zeggen dat het goed voor je is. Er roken immers ook heel veel mensen en dat is echt niet goed voor je!
Wel knap hoor dat je dit wilt gaan doen! Ik ga het zelf de komende paar jaren bij halve marathons houden. Ik loop nu nog geen jaar en ik wil mijn lichaam daar eerst aan laten wennen.
Bedankt al voor de reacties
Ik ben inderdaad momenteel nog te jong. Nu ben ik 17jaar. Het zou de bedoeling zijn om hem volgend jaar in september te lopen, dan ben ik al 18.
@ kim: je heb zeker gelijk dat vele marathonlopers geen zo’n mooie lichamen hebben. Dat zijn dan vooral degenen die echt goed zijn en gaan om te winnen.
Anderen hebben volgens mij niet zo’n lichaam.
@ Storyline: inderdaad, core is zeer belangrijk. ik lees die runners worlds ook.
@ Kelly: Ik loop nu ongeveer al 3jaar, maar sinds een jaar echt serieus. Ik denk ook dat de ene er een beter lichaam voor heeft dan de andere.
Als ik er een gepast lichaam voor heb, weet ik nog niet…
Ik wil zoooo graag een marathon lopen maar ik denk niet dat het me ooit gaat lukken