Hi dames,
Ik heb even een nieuw account aangemaakt omdat ik graag anoniem wil blijven over het volgende…
Afgelopen zaterdag 10 mei heb ik onveilige seks gehad - inderdaad dom, ja - Het duurde niet al te lang, hij is er een paar keer in en uit geweest en toen heb ik hem laten stoppen omdat we beide geen condoom bij ons hadden en ik niet aan de pil zat. Hij is dus niet in mij klaargekomen maar heb vernomen (internet) dat je van voorvocht ook zwanger kan raken - hoewel de kans klein is.
Ben zondag 11 mei (gisteren) meteen naar de apotheek gegaan om de MAP te halen maar gek genoeg kreeg ik die niet mee. Na een aantal vragen etc. concludeerden ze dat het overbodig is om de MAP te nemen. Dit omdat ik geen seks had tijdens mijn vruchtbare periode.
Ik heb een regelmatige cyclus van precies 28 dagen en ze zeggen dat je rond de 14e dag je eisprong zou moeten hebben wat dan bij mij 17 mei zou moeten zijn maar goed, elke vrouw en elke cyclus is natuurlijk anders. Dus ik heb precies een week geleden voor mijn eventuele eisprong seks gehad.
Eind deze middag ben ik na mijn werk naar de drogist geweest om 'm daar te halen en ook daar vertelden ze mij hetzelfde wat ik raar vind omdat ik wel zwanger kan zijn (als ik het goed heb?).
Een goede vriendin van mij heeft vorige week de MAP gehaald maar uiteindelijk niet genomen en ik zou die van haar over kunnen nemen, puur om er echt zeker van te zijn. Wat zouden jullie aanraden?
Persoonlijk denk ik dat de kans erg klein is maar heb nu al wel sinds gister een erg rommelende buik (soort lichte menstruatie pijn) wat overigens kan duiden dat de eisprong eraan komt.