MAP ingenomen, maar nog steeds een onzeker gevoel.

Hey girls

Ik open deze topic met de hoop dat jullie mij en misschien anderen kunnen geruststellen.

Vorige week vrijdag, 10 oktober heb ik seks gehad. Aangezien ik de pil niet neem, hebben we met condoom seks gehad. Toen meneer klaarkwam, bleef hij nog even in mij nagenieten. Zijn vriend werd slap met als gevolg toen hij uit mij ging, het condoom achter bleef. Ik was best verschoten waardoor ik onmiddellijk het condoom onbewust uit me haalde. Zodanig dat ik niet 100% meer weet of het condoom nog gedeeltelijk of geheel in mij zat. Voor alle zekerheid heb ik de dag erna de morning after pil genomen. Mijn beste vriendin achtte dit niet nodig aangezien mijn vruchtbare periode toch voorbij was. Ik was namelijk een maand geleden ergens ongesteld rond de 17de september. Mijn ovulatie en vruchtbare periode was dus normaal voorbij toen ik seks had.

sinds dit voorval smeek ik iedere dag om mijn maandstonden die normaal gezien nu ergens moeten komen. mijn vriendinnen zeggen dat ik me druk maak om niets omdat ik onvruchtbaar was, de kans dat er sperma is achtergebleven is ook klein (sperma zat nog in condoom, maar kans op achterblijven bestaat wel) en de MAP is meer betrouwbaar dan niet.

Ik word gek. Als ik internet moet geloven, ben ik toch zwanger geworden blalabla…ik heb zo’n schrik. Ik wil allesbehalve zwanger zijn.

Moet ik mij ongerust maken?

Nee je hoeft niet ongerust te zijn :slightly_smiling_face: De MAP werkt, maar vergeet niet dat je een bom met hormonen naar binnen hebt gewerkt en je cyclus dus nu gewoon in de war is en het logisch is dat je nu niet ongesteld wordt. Daarnaast ben je ook aan het stressen op dit moment waardoor het ook uitgesteld kan worden. Kalm blijven en wachten tot het gebeurd :slightly_smiling_face:!

Ik vind het raar dat je vriendinnen de MAP zo’n onzin vinden in deze situatie… Het is dan wel geen snoepje en je zou het ook niet zomaar moeten nemen, maar ik vind dat je er in deze situatie goed aan hebt gedaan om 'm in te nemen.
“Onvruchtbaar” ben je nooit, vind dat dan ook een rare en gevaarlijke uitspraak van je vriendinnen…

Anyways; je hebt - lijkt mij - gewoon goed gehandeld. Vergeet niet dat de MAP een behoorlijke aanslag op je lichaam kan zijn en daardoor je menstruatie nu later kan komen. Ook kan stress het uitstellen.
Het lijkt mij dat je gewoon goed gehandeld hebt en er niets aan de hand is, relax, je wordt vast snel ongesteld! :slightly_smiling_face:

Ik vond het alsook naief om te denken zoals mijn vriendinnen daarom was de MAP meteen het eerste middel dat ik kon nemen om een zwangerschap te voorkomen.

Ik heb wel geen neveneffecten ondervonden aan deze pil maar uitstel de menstruatie kan dus wel 1 zijn. Ik zal mijn gedachten gewoonweg moeten loslaten.

Bedankt. Het is enorm geruststellend voor me. x

Vervelend dat je zo in de stress zit ermee, maar ik geloof dat de voorgaande berichtjes je wel al een beetje gerust gesteld hebben toch? Ik zou me ook niet teveel zorgen maken. Je hebt de Morning After Pil ingenomen, binnen de tijd (moet als ik het me goed herinner binnen 72 uur, dus binnen 3 dagen) waarin dat moest en je zegt geen andere neveneffecten (ik neem aan dat je daarmee dingen als overgeven of diarree bedoelt) ervaren nadat je de MAP hebt ingenomen.

Dus mij lijkt dat het wel goed zal zitten, als snap ik ook wel weer dat je je zorgen maakt. Probeer er gewoon niet teveel aan te denken, hoe lastig dat ook is, en waarschijnlijk zodra je hormonen weer in normale staat zijn, zul je gewoon ongesteld worden.
En als het echt uitblijft, of je je toch nog zorgen maakt nadat je ongesteld bent geworden, kun je altijd eventjes snel een zwangerschapstest doen.

Komt helemaal goed joh, niet teveel zorgen maken :wink:

Je hoeft niet bang te zijn, de MAP werkt prima en door stressen blijft je menstruatie uit

Hey meiden

Hartelijk bedankt voor jullie berichten. Het mag misschien vreemd klinken, maar even de mening van anderen horen, kan zeer opluchtend zijn.

Bedankt!

P.S. Ik hoop dat ik jullie gauw kan laten weten wanneer ik ongesteld ben. Ik ga voor de eerste keer in mijn leven een vreugdedansje doen bij mijn menstruatie LOL

haha, zo herkenbaar dit ^

Ten eerste: de kalendermethode is uiterst onbetrouwbaar en een MAP biedt ook geen 100% garantie. Dat terzijde, je maandstonden kunnen ook uitblijven door de bijkomende stress. Ik zou gewoon een testje doen, kwestie van zekerheid te hebben.

Precies dit

Hey meiden

Ik moet me verontschuldigen dat ik jullie zo laat op de hoogte heb gehouden met goed nieuws.

Ik ben donderdag ongesteld geworden.

Normaliter moest ik vorige zondag al ongesteld geweest zijn, maar hoogstwaarschijnlijk heeft de MAP mijn maandstonden achterstallig gemaakt. Voor al het onzekere deed ik toch een inlegkruisje in mijn ondergoed. Donderdag ochtend toen ik naar het station wandelde om naar de hogeschool te gaan, voelde ik wat vanonder. Ik ben jankende door gewandeld van opluchting. Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn maandstonden.

Bedankt meiden om mij gerust te stellen!

Wijze raad van mij: als je de pil niet neemt, laat een jongen nooit al te lang in je nagenieten want als zijn vriend vanonder slap wordt, kan het condoom loskomen.

Ah, gelukkig!! Zo zie je maar dat je in de stress hebt gezeten om vrijwel niets! :wink:

@BellaRose

Verstandelijk wist ik zeer goed dat ik me hoogstwaarschijnlijk drukker maakte dan nodig was, maar mijn gevoel moest zekerheid hebben.

Normaliter kan ik mijn negatieve gedachten zeer snel omzetten in positieve gedachten. Ik ben een enorme opkropper en heb daarom geleerd om mijn negatieve gevoelens meteen te verwerken. Maar bij dit voorval zag ik mijn carrière al helemaal ineenduiken. Iedere scenario dat zich kon voordoen, heeft zich afgespeeld in mijn hoofd. Mensen zien mij normaliter ook nooit wenen, maar toen ze vroegen op school wat er scheelde, kon ik mijn tranen niet beheersen.

Het was een enorme opluchting. Sindsdien loop ik iedere dag te gelukkig rond hahaha. Zodanig dat ze zeggen: niet te vrolijk 's morgens hé!