Mannen.. Ga ik ze ooit begrijpen

Ben 22, nooit een vriend gehad. Wel 1 keer gekust (2 jaar geleden). Ik heb het gevoel dat ik en mannen, dat dat niet samen gaat. Daarmee bedoel ik dus niet dat ik er nog nooit gevoelens voor heb gehad. Maar ik val altijd op de “verkeerde”. Dus dat ze me bijna nooit terug leuk vinden. En als dat wel zo is dan is dat al snel weg. Maar ook omgekeerd. Mannen die mij leuk vinden, vind ik niet leuk. En dan zie ik vrouwen van mijn leeftijd en jonger al 2 exen hebben en al 3 jaar samen met hun vriend. En dan vraag ik me af: Hoe speel je dat klaar? Hoe kan je zoveel geluk hebben dat je iemand leuk vind die jou ook toevallig leuk vindt?
Ben gisteren naar een speeddate geweest (eerste keer in het echte leven). Het was leuker dan ik had verwacht. Omdat het van 22 tot 30 was was ik bang dat het allemaal 28-30 mannen waren die binnen een jaar wouden trouwen. Gelukkig niet. Wel niemand die studeerde, alleen werkende mensen. Er waren wel 4 leuke, knappe en niet te oude mannen. De rest was of te wel pokkesaai, oud of ze stonken :joy:. Vandaag mail ontvangen. Geen match, 1 van die 12 heeft mij geliket. En dan vraag ik me af hoe dat nu komt aangezien ik een leuke babbel heb gehad met ze. Oké, dat is niet dé reden waarom mensen je liken (voor mij wel, als ik geen klik voel hoeft het gewoon niet). Misschien omdat ik vreemd overkom (dankje autisme) of omdat ik niet knap en slank ben. Of omdat iedereen wil settelen binnen een jaar (why?) en ik nog 1,5 jaar moet studeren. Ik weet het gewoon niet. Ik snap niks van mannen. Jullie?

Ahw komt wel goed, je hebt gewoon pech gehad denk ik. Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met Tinder gehad, ook voor serieuze relaties. Misschien is dat een idee?

Nou Tinder gebruik ik al sinds dat 18 ben. Zonder zou ik nog steeds een kusmaagd zijn. Momenteel is er wel iemand. Maar die reageert heel weinig (te beleefd om af te wijzen, een heel druk leven of geen internet persoon, wie zal het zeggen?). Maar verder dan een paar losse flodder van ongeveer 2 weken heb ik niks gehad. Wel een gast waarmee ik 9 maanden mee heb gepraat en die die ineens zei dat hij geen liefde ziet zitten met mij en verdween.

Komt echt wel goed. Geef het tijd. Het is misschien een cliché, maar probeer ook niet té hard op zoek te gaan. Liefde komt soms écht uit onverwachte hoek. Ik begrijp helemaal dat je vindt dat je op een leeftijd bent gekomen om aan een relatie te starten, maar je hebt echt nog tijd. Laat het leven lopen en geniet van elke dag!

Probeer ik.
Voor ik die gast leerde kennen waarmee ik voor een lange tijd mee praatte en twee dates had, werd mijn stage stopgezet door mijn stagebegeleider. Wie weet wat voor pech ik nu moet hebben als ik een relatie zou beginnen :joy:

Niet iedereen gaat even snel. Ik had een vriendin die op haar 15e al een vriend had en alles had gedaan en ik heb nu een huisgenoot van 25 die ook nog nooit een vriend heeft gehad.
Ik kreeg zelf ook pas op mijn 20e een vriend. En die kreeg ik, toen ik het totaal niet verwachtte. Heel cliché, maar het komt als je niet zoekt.

Ik was 18 toen ik voor het eerst zoende en ‘een relatie’ kreeg (want stelde niks voor), en 20 toen ik voor het eerst echt een relatie kreeg en de rest wat na zoenen komt deed zeg maar :")

En inderdaad allebei gebeurde totaal onverwachts. Mijn vriend (die waarmee ik heb sinds m’n 20e) ken ik wel van Tinder, maar hier zat ik ook niet echt serieus op met de verwachting dat er iets zou gebeuren.

Ik probeer er ook niet mee bezig te houden. Maar mannen zijn er overal. En als ik op iemand een oogje heb dan is dat die van een cyclope. Ik ben ook geen makkelijk persoon (omgeving zegt dat). Ik durf ook mannen die ik leuk vindt niet aan te spreken. En als ik toch met ze praat komt echt een grootste onzin uit mijn mond, de reden waarom ik geen matches heb bij mij speeddate. Bij mannen die ik persoonlijk niet aantrekkelijk vindt heb ik dat juist niet en praat ik daar gewoon mee. Vind het heel raar.

Maar je moet gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand, dus als het bij die mannen niet tot een goed gesprek komt is het gewoon geen goeie match tussen jullie.

Nou dan vraag ik me af wat ik dan mis heb gedaan bij die 4 van de speeddate haha