ik denk dat ik manisch depressief ben maar ik durf het tegen niemant te vertellen, weet iemand wat ik hiertegen kan doen?
Psyologie
vertrouwingspersoon
naar de huisarts
Psycholoog opzoeken, en niet zelf diagnoses stellen voordat een professioneel iemand dat heeft gedaan!
m’n vader is huisarts, maar daar wil ik niet naartoe gaan omdat ik bang ben dat hij me niet gelooft.
Dat is dan lastig situatie of ga je naar ander huisarts
Andere huisarts inderdaad. Hij heeft toch zwijgplicht…
Alleen wees wel een beetje voorzichtig met zelfdiagnoses. Tuurlijk kan je vermoeden dat je het hebt maar ik zou er niet teveel vanuit gaan.
Heel stom misschien. Maar denk je niet dat je vader dat dan al lang opgevallen was?
Heb je je vader als huisarts dan? Lekker als je een inwendig onderzoek moet dan, ofzo O.o
Nou je het zegt… eigenlijk wel ja. Als ze denkt dat ze het is, is ze dus al depressief geweest (anders kan je dat niet weten lijkt me) en dat was je vader vast wel opgevallen toch?
@leftluggage: Mensen zien vaak wat ze willen zien. Het kan dus heel goed zijn dat haar vader het niet ziet.
m’n vader is niet echt vaak thuis dus… en ik verberg het vaak als ik verdrietig ben
Ah oke. Ben je depressief nu dan?
ja maar er is nu niemand thuis
Ja ik denk het? Ik weet niet hoe haar thuisituatie en relatie met haar ouders is maar anders wel denk ik.
Bij mij in de familie komen bipolaire stoornissen veel voor. Mijn eigen vader is ook manisch depresief. Ik ben zelf ook wel erg van de ‘stemmingswisselingen’ maar bij mij kan het na een uurtje of 2 zo weer omslaan dus echt manisch depresief ben ik niet want dan waren het wel langere periodes geweest.
Overgens uit zich zoon stoornis vaak pas op latere leeftijd dus ga niet meteen uit van het ergste.
Dat heeft de vader van me vriend ook… Die had vandaag ook weer zo een bui.
Maar voor zover ik weet zijn daar pillen voor
Okee, ja lijkt mij dus ook. Ik woon namelijk alleen met mijn moeder die manisch depressief is, en ik merk meestal wel of ze manisch of depressief (of geen van beide) is. Al hoef je het niet altijd te merken, maar vaak wel lijkt me.
Kom je uit 97? dan ben je 14?
Ik denk niet dat veel psychologen zullen menen dat je manisch depressief bent. Omdat veel persoonlijkheidsstoornissen en andere ziekten ook puberteit verschijnselen kunnen zijn.
Nu, bedoel je, vandaag? Een depressie duurt niet een dagje hè, dat duurt vaak wel maanden. Als je manisch depressief bent misschien soms iets korter, maar het is ècht niet zo dat het in een dag helemaal omslaat.
Dus echt dat je een dag depressief bent (geen dipje maar depressief), en de volgende dag helemaal niet meer? ;o
Mijn moeder heeft dat echt niet, bij haar duurt het vaak een paar maanden.
Snap ik, lijkt me best verwarrend… Sowieso lijkt het me niet fijn om regelmatig depressief/manisch te zijn, daar niet van
& mijn moeder heeft ook vooral depressies ja.