Manieren om geld te verdienen

Ik ben vrij onverwachts mijn baan kwijtgeraakt, ik wist al dat dat er aan zat te komen, het is nu alleen wat eerder dan verwacht. Nu ben ik natuurlijk op zoek naar iets nieuws, maar dat heb ik niet 123. Helaas is het geld op mijn rekening niet voldoende om 1 of 2 maanden van rond te komen.

Wat zijn handige manieren om toch geld binnen te krijgen?

• Roamler en dat soort apps heb ik al
  • Ik heb al uitgezocht welke kleding en spullen ik online ga verkopen dit weekend

Iemand anders nog tips?

Ik zou proberen een part time baan te regelen. Die zijn er meestal wel en dan komt er tenminste geld binnen

Bij het uitzendbureau kunnen ze je soms op korte termijn aan een baan helpen. Soms is het ook slechts een soort uitzend/invalwerk, dus voor een paar dagen ofzo. Niet ideaal, maar als het echt niet anders kan misschien wel handig? Ik ben naar Randstad gegaan toen, maar er zijn er heel veel natuurlijk!

Heb je je al aangemeld bij het UWV?

Heb je geen recht op WW?

Ik wil ook kleding en spullen verkopen op marktplaats maar het gaat me nog niet zo goed af helaas.

Ik studeer nog en ben dus op zoek naar een nieuw bijbaantje, maar wat ik in de OP al zei: dat lukt niet binnen 1 dag.

Sorry, het was misschien niet duidelijk. Ik studeer voltijds.

Ik werkte in een kledingzaak als bijbaan. En als je minimaal 1 jaar gewerkt hebt, heb je recht op WW. Je krijgt als je 1 jaar gewerkt hebt sowieso 3 maanden, plus 1 maand voor het gewerkte jaar. Dus ik kreeg 4 maanden WW.
Maar ik werkte bij de miss etam en dit was tijdens het faillissement en alles werd voor mij geregeld.

Ik werkte hier helaas minder dan 26 weken. Daarvoor werkte ik ergens anders.

^ Ja dan kom je helaas niet in aanmerking voor ww.

Om iets extra’s bij te verdienen. Mooi meegenomen voor als je even krap zit en wel tijd hebt.
Heb nu 150,- bij elkaar. http://www.euroclix.nl/index?SRef=nt52z2387GvHsvTN

Maar daar deed je zeker heel lang over? Of niet? Het gaat echt om deze maand of volgende maand rond te komen, dus paar honderd euro.

Ik loop stage en zit nu midden in de tentamens en heb daarnaast nog wel een oppasbaantje. Dus heel veel tijd heb ik niet. Als in: geen 40 uur per week. Wel gewoon 12-15 uur. Red ik het daarmee?

Nee, er moeten maar net onderzoeken zijn en het ligt per onderzoek hoeveel punten je spaart. Ik ben nu paar maanden bezig en zit op 37,50. Voor heel veel wordt ik er na een paar vragen ook uitgegooid omdat ik niet in de doelgroep val

Hm, jammer. Iemand anders nog een idee? :slightly_smiling_face: Ik mag in principe 1x achter lopen met de huur, voor ik in de problemen kom. Maar wil dit toch graag voorkomen. Vooral omdat wanneer ik nu niet betaal, ik de volgende maand dubbel moet betalen.

Ik vertrouw jou en jouw reacties niet…

Is het geen optie om voor even bij te lenen via DUO?

Ja, dat is mijn laatste optie. Ik leen al en wilde voorkomen dat mijn lening nog hoger wordt. Door andere manieren te zoeken, wilde ik het proberen te beperken :slightly_smiling_face:

Kan je niet kijken op facebook groepen of mensen nog iemand nodig hebben om op te passen. Daar heb je al ervaring in dus dat scheelt.

Ik zou toch echt even langsgaan bij het uitzendbureau… vaak hebben deze ook wel leuke eenmalige klussen bijvoorbeeld op zaterdagen en zondagen. Die kunnen ook snel geregeld worden. Ik ben wel eens op een dag langsgegaan en kon de volgende dag gelijk aan de bak…