manier van presenteren

Er zijn hier meerdere topics van, maar daar is al heen lang niet in gereageerd.
Dus maar even een nieuwe aangemaakt :flushed: (sorry, voor de mensen die hier commentaar op hebben)

Ik heb dit topic gestart omdat een vriend + een vriendin en ik uitleg moeten geven over psychologische theorieën. wij hebben B.F. Skinner gekregen, hij was ervan overtuigd, dat al het menselijke gedrag veroorzaakt wordt door conditionering. dat betekent dat je alleen maar leert door beloning en straf. Wij moeten dit op een leuke manier uitleggen en zouden graag de klas erbij willen betrekken, iemand ideeën? :bowing_man:

Wil je dat de klas echt iets doet, of dat ze gewoon antwoorden op vragen moeten geven?

Hm, beetje moeilijk om iets te bedenken als je niet helemaal weet wat die theorie inhoudt.

Maar, je kunt misschien je presentatie houden en telkens een aantal vragen stellen. Degene die juist antwoordt krijgt een snoepje (oid). Ze zullen waarschijnlijk wel antwoorden op de vragen, omdat ze een beloning kunnen krijgen, terwijl ze dat misschien/waarschijnlijk niet zouden doen als er geen beloning aan vast zou hangen.
En dan kun je met die vaststelling je presentatie afsluiten.

Ok, misschien toch niet zo’n leuk idee :’) Sorry, ik heb niet echt goede ideeën

nouja, de mensen uit mijn groepje hebben totaal geen ideeën, wat we wel weten is dat de klas er niet alleen maar een beetje bij zit zeg maar. De informatie moet wel overkomen :stuck_out_tongue:
Als de klas echt iets doet zou het leuk kunnen zijn, maar dan moet iedereen uiteraard wel mee werken xd

De theorie is ook best lastig, ik heb nog niet echt een site gevonden waar tot in detail staat uitgelegd wat het inhoud…

Opzich vind ik het best een leuk idee hoor! Als mijn groepje en ik er even goed over na denken en het misschien verder uitwerken zou het wel een goed iets kunnen worden :cold_sweat:

Er zijn hier volgens mij ook wel filmpjes van. Zoek eens op YouTube en begin de presentatie hier mee. Vervolgens ga je een vraag stellen over het filmpje en daarna ga je tekst vertellen.

Owh! dankje! :slightly_smiling_face:

Je kunt beginnen met een rare opdracht waarvan de meeste klasgenoten zullen denken: wtf? Ga ik echt niet doen hoor? (Bijv. “Als ik drie keer in mijn handen klap aai drie keer over je buik en sla je drie keer op je hoofd” of je laat ze een liedje zingen, daar hebben ze meestal geen zin in, tenzij er iets tegenoverstaat natuurlijk…) Degenen die het wel doen krijgen een snoepje bijvoorbeeld. Dan kun je nog als experiment een keer twee keer in je handen klappen… maar dan krijgen ze niks ook al doen ze het, want je had gezegd “als ik drie keer…”) Dan klap je nog drie keer en waarschijnlijk zullen meer mensen nu meedoen met de opdracht en die krijgen een snoepje. Ter afsluiting van je presentatie kun je nog drie keer klappen en iedereen zal meedoen. Dan kun je zeggen: Dit illustreert de theorie van Skinner.

Bijvoorbeeld :stuck_out_tongue: