Manier om snel uit bed te komen?

( ik weet niet of het bij het goede onderwerp staat, sorry als het bij een ander moet!)

Ik ben nog al traag met uit me bed komen om me wekker uit te zetten…
Ik heb van alles al geprobeerd om sneller uit bed te komen en de wekker uit te zetten maar iedere keer slaap ik er door heen of zet ik hem uit en ga ik weer verder slapen…

Hebben jullie tips om sneller uit bed te komen en ook dat te blijven?

(ik weet dat -uit het bed blijven- aan me zelf ligt maar toch)

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Gebruik een irritant geluid als wekker, zet hem heel luid en plaats hem niet te dicht bij je bed, zodat je moet opstaan om je wekker uit te zetten.

Ik heb mijn wekker bewust op mijn bureau gezet zodat ik echt uit bed moet om hem uit te kunnen zetten, vervolgens probeer ik altijd om naar het toilet te gaan en tegen de tijd dat ik terug ben, ben ik al wakker genoeg om uit bed te blijven. Misschien is dat een idee? Of dat je een bepaalde handeling verricht na het uitzetten van je wekker?

Het vraagt ook gewoon wat discipline denk ik, sommige dagen lukt het mij ook niet hoor.

Bedankt voor de reactie!

Ik heb het ook op me bureau en met een suuuperr irritant geluid maar ik laat hem dan nog steeds 3 min piepen. En ik heb niet veel slaap nodig maar ik maak het ook niet te laat dus ik snap niet waarom het zo lang duurt voordat ik echt wakker ben Om me wekker uit te zetten…

Iemand tips?

Heb je veel of weinig lichtinval smorgens?

Drink heel veel water 's nachts, dan moet je ‘s ochtends heel nodig naar de wc :’) Dit werkt bij mij perongeluk haha

Ik heb zelf totaal geen moeite met opstaan, maar:
Zet je wekker heel hard, ik schrik 's ochtends vaak wakker van het harde geluid van mijn wekker en dan ben ik ook gelijk klaarwakker.

Mijn vader legt zijn telefoon met wekker beneden neer zodat hij er naartoe moet lopen.

dat met je wekker verder zetten lijkt me een goed idee ja, en daarna meteen naar de badkamer om water in je gezicht te gooien :slightly_smiling_face:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb hier zelf ook last van. Ik had eerst altijd een gerbil die ervoor zorgde dat ik mijn bed uitkwam om hem eten en water te geven en te aaien haha, maar die is helaas vorige week dood gegaan.

Als ik te snel opsta val ik bijna flauw en als ik te langzaam opsta val ik weer in slaap. Ik probeer altijd een middenweg te vinden. Zoals meteen rechtop zitten met mijn hoofd naar beneden zodat ik niet duizelig word.

Ik moet al naar mijn voeteneind van mijn bed voor mijn wekker, maar ik slaap dan vaak gewoon omgedraaid in mijn bed verder :wink:

Ik heb een vriendin die zich elke ochtend weer verslaapt.
Aangezien ik me maximaal 3x in het jaar verslaap, moet ik haar ‘s ochtends wakker bellen, dus als je zo’n geweldige vriend(in) hebt (ghehe), vraag of hij/zij je netzo lang wilt bellen tot je opneemt om vervolgens netzo lang door te lullen tot je helemaal wakker bent.
Voordeel voor die vriend(in): De net-wakker-stem is geweldig :’) en het wordt natuurlijk heel erg gewaardeerd.

Handig :grinning_face_with_smiling_eyes:
Alleen dan kun je nog steeds door je wekker heen slapen.

Vraag of iemand een glas koud water over je gezicht kiepert.

Misschien je wekker een kwartiertje eerder zetten, en dan gewoon dat kwartiertje wat kloten op je mobiel? Dan kun je rustig wakker worden, en als je een kwartier op je mobiel hebt gezeten ben je echt wle wakker. Werkt in ieder geval bij mij.

De snelste manier om toch uit bed te komen, is er gewoon uit gaan. Ja ik weet hoe lastig dit is haha en al helemaal in de winter…

Toen ik nog thuis woonde en ik kwam niet uit bed, pakte mijn moeder altijd mijn deken altijd af, dan krijg je het koud en moet je er wel uit om je aan te kleden… xD

Dit doe ik ook altijd.

Ik heb echt problemen met uit bed komen. Ik ben een keer drie kwartier door een keiharde wekker heen geslapen. Daarna bastende hoofdpijn.
Meestal zet ik om 6 uur mijn wekker. Om tien over 6 doet mijn moeder het licht aan (zit helemaal bij de deur) ik moet er eigenlijk om tien voor half uit, maar meestal wordt het half zeven.
Ver weg zetten werkte bij mij niet. En ik heb alleen een wekker met radio en niet met een ander geluid, en mijn mobiel laat ik altijd beneden.

Of een van deze :grinning_face_with_smiling_eyes: http://www.vincentchow.net/274/the-10-most-annoying-alarm-clocks

Zet je wekker ver genoeg van je af, zodat je wel uit bed moet komen om hem af te zetten.